شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله علماء نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: آیت الله هاشمی شاهرودی عمر شریف خود را با اخلاص در خدمت، دین، انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گذراند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما، روز چهارشنبه در آیین گرامیداشت ارتحال آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام که در مدرسه علمیه امام خمینی (ره) کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: طبق روایات، رحلت یک عالم ثلمه ای بر اسلام است، ارتحال آیت الله شاهرودی نیز شکافی و جای خالی خواهد بود که جبران نمی شود.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به تلاش فراوان آیت الله هاشمی شاهرودی در دستیابی به مقامات معنوی و علمی که منجر به درجه اجتهاد شد، افزود: این مجتهد بزرگ در سن ۲۷ سالگی از استاد خود آیت الله "سید محمد باقر صدر" اجازه اجتهاد گرفت که نشان می دهد شخصیتی بزرگ و نخبه بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه ادامه داد: آیت الله هاشمی شاهرودی عمر شریف خود را با اخلاص در خدمت، دین، انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گذراند.

وی در ادامه با بیان اینکه باید مثل حضرت امام (ره) زندگی کنیم که در پایان عمر پر برکتش فرمودند: با دلی‌ آرام‌ و قلبی‌ مطمئن‌ و روحی‌ شاد و ضمیری‌ امیدوار به‌ فضل‌ خدا از خدمت‌ خواهران‌ و برادران‌ مرخص‌ می شوم، اظهار کرد: باید همیشه به یاد مرگ باشیم، چرا که سفر آخرت، مسافرتی است که  همه افراد روزی وارد این سفر خواهند شد.

آیت الله علما با بیان اینکه عزرائیل برای ورود به هیچ جایی اجازه نمی گیرد و هر لحظه ممکن است بی خبر وارد شود، ادامه داد: هیچ تذکری بالاتر ازاین نیست که ما همیشه به خود یادآوری کنیم که روزی خواهیم رفت.

وی با اشاره به اینکه مرگ باعث می شود ما از بسیاری رفتارها و خواسته های خود چشم پوشی کنیم، گفت: مبادا زندگی جاودان اخروی خود را که مایه سرور و شادمانی است، به خاطر زندگی محدود دنیوی از بین ببریم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha