سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
حجت‌الاسلام محسن صبوری فیروزآبادی

حوزه/ مسئول دبیرخانه فقه معاصر با بیان اینکه با ابزارهای جدید پژوهش حجت بر ما تمام‌شده است، گفت: انقلابی بودن یعنی به نیازهای انقلاب برسیم و دنبال راه‌حل برای حل مشکلات کشور از طریق اسلام باشیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سرخه، حجت‌الاسلام محسن صبوری فیروزآبادی، در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه باقرالعلوم (علیه‌السلام) شهرستان سرخه، با طرح این سؤال که قلمرو دین تا کجاست؟ اظهار داشت: برخی تصور دارند که یک روحانی برود و احکام فردی را بگوید و کاری به سیاست و اقتصاد نداشته باشد.

مسئول دبیرخانه فقه معاصر با بیان اینکه دین اسلام نه‌تنها برای احکام فردی ما بلکه برای اداره جامعه هم برنامه دارد، تصریح کرد: برای ابعاد کلان زندگانی بشر، دین برنامه دارد و دین تنها مختص احکام فردی نیست.

وی با بیان اینکه در طول تاریخ هواهای نفسانی برخی از افراد به اسلام اجازه نداد که در این موارد ورود پیدا کند و سخن به میان بیاورد، افزود: این در صورتی است که دین مبین اسلام برای شیوه مواجه‌شدن مسلمان با کفار نیز راهکار دارد.

حجت‌الاسلام صبوری فیروزآبادی با بیان اینکه بندگی یعنی اینکه ببینیم خداوند متعال چه می‌خواهد نه اینکه مردم از چه چیزی خوششان و یا بدشان می‌آید، خاطرنشان کرد: عبادت یعنی تبعیت و اطاعت و عبادت خداوند یعنی تبعیت و اطاعت از خدا داشتن.

وی با بیان اینکه در عرصه تبلیغ دین با ابزارهای جدید پژوهش حجت بر ما تمام‌شده است، گفت: رشته اصول مِتُد کار است و هر رشته‌ای طلبه بخواهد برود باید اصول را با قوت خوانده باشد.

مسئول دبیرخانه فقه معاصر با بیان اینکه اگر کسی با خلوص نیت دنبال نصرت دین خدا باشد خداوند متعال نیز او را یاری می‌دهد، افزود: انقلابی بودن یعنی به نیازهای انقلاب برسیم و دنبال راه‌حل برای حل مشکلات کشور از طریق اسلام باشیم.

وی تصریح کرد: رضایت امام زمان (عج) تمام سختی‌های راه و مسیر را آسان می‌کند و باید دنبال کسب رضایت امام زمان (عج) باشیم.

حجت‌الاسلام صبوری فیروزآبادی گفت: سنت حسنه و ارزشمند مباحثه در حوزه علمیه امروز به‌عنوان یک شیوه الگویی و راهکار تفهیم مطالب علمی در دانشگاه‌ها دنبال می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha