پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سند سجلدی

حوزه/ در همایش روز ملی ثبت‌ احوال از سند سجلی مرحوم آیت‌الله شیخ محمدرضا حدائق و مرحوم آیت‌الله اسدالله ایمانی رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا حدائق در همایش روز ملی ثبت‌احوال که با حضور مسئولان استانی در سازمان ثبت‌احوال استان فارس برگزار شد، کار ثبت‌احوال را بسیار حساس و دقیق دانست و اظهار داشت: مسأله ثبت با شرع مقدس اسلام کاملاً درهم‌تنیده شده و اوج اهمیت این موضوع در دو مسأله محرمیت و ارث قابل‌مشاهده است.

وی با بیان حدیثی از امام صادق (ع) افزود: هرکسی در هر رشته‌ای برای موقعیت خود نیازمند به سه چیز است، نخست این‌که در کار خود تخصص لازم را داشته باشد.

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) استان فارس تصریح کرد: امروز برخی صاحبان حرفه‌ها در شغلی که متصدی آن هستند تخصص لازم را ندارند، برخی پدران و مادران تخصص لازم را برای تربیت فرزندان ندارند.

وی با اشاره به اهمیت انتخاب نام نیک برای فرزندان، این مسئولیت را از وظایف پدران دانست و عنوان کرد: الفاظ دارای انرژی مثبت هستند و نام‌های نیک انسان‌ها را به نیکی‌ها سوق می‌دهد، برخی افراد برای نام‌گذاری فرزندانشان غافل هستند و باید آن‌ها را از این مسأله آگاه کنید.

 مسئول حوزه علمیه منصوریه دومین ویژگی هر صاحب حرفه‌ای را داشتن نگاه امانت به کار دانست و خاطرنشان کرد: همان‌طور که انسان‌های صدسال گذشته در زمان کنونی نیستند و ما نیز در صدسال آینده قطعاً نخواهیم بود باید بدانیم که این دوره‌ها تمام می‌شود و ما صرفاً امانت‌دار هستیم و باید طوری کار کنیم که شرمنده خدا و کوتاهی در کار مردم نباشیم.

وی سومین ویژگی صاحبان حرفه را مهربان بودن با زیردستان معرفی کرد و بیان کرد: باید پدر نسبت به فرزندان، استاد نسبت به شاگرد و مسئول نسبت به کارمندان زیر د ست خود مهربان باشد، اگر می‌خواهید یک مسئول را رصد کنید ببینید نظر آبدارچی نسبت به او چیست.

برپایه این گزارش، در پایان این همایش، از سند سجلی مرحوم آیت‌الله شیخ محمدرضا حدائق و مرحوم آیت‌الله اسدالله ایمانی با حضور رحمانی، سرپرست استانداری فارس و همچنین حجت‌الاسلام ‌والمسلمین شیخ حسین ایمانی فرزند مرحوم آیت‌الله ایمانی رونمایی شد.

 همچنین شناسنامه شهیدان فهیمی به مادر مکرمه‌شان تقدیم شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha