پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
رضویه

حوزه/ استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه آیت الله هاشمی شاهرودی از شاگردان امام خمینی(ره)، آیت الله خویی(ره) و شهید آیت الله صدر بود، گفت:‌ این عالم فرزانه عمر خود را پای مکتب اسلام گذاشت و برای حوزه های علمیه وزنه‌ علمی سنگینی بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، امروز به مناسبت ارتحال آیت الله هاشمی شاهروی، رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، مراسمی با حضور طلاب و اساتید، در مدرسه علمیه رضویه بیرجند  برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین باقریان از اساتید حوزه علمیه قم گفت:‌ آیت الله هاشمی شاهرودی عمر خود را صرف انقلاب و حفظ ارزش های اسلام و انقلاب کرد و در بزنگاه های حساسی با بصیرت وارد صحنه شدند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه آیت الله هاشمی شاهرودی از شاگردان امام خمینی(ره)، آیت الله خویی(ره) و شهید آیت الله صدر بود، اظهار کرد:‌ این عالم فرزانه عمر خود را پای مکتب اسلام گذاشت و برای حوزه های علمیه وزنه‌ علمی سنگینی بود.

حجت الاسلام و المسلمین باقریان با تاکید بر لزوم الگو برداری از رفتار علمای برجسته همچون آیت الله شاهرودی، تاکید کرد: باید رفتارها و اقدامات طلاب برگرفته از عالمان برجسته دینی باشد.

وی با بیان این که دین به هر مقدار و میزانی که در جان و دل ما بشیند به همان مقدار نیز ما خدایی و نورانی می‌شویم و این مشروط بر آن است که حقیقت اسلام نهادینه شود، اظهار کرد: نورانیت از همین ظواهر به وجود می‌آید و باید هم علمی و هم معنوی تلاش و کار کرد و افزون بر علم داشتن نیز با خدا ارتباط برقرار کرد.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: باید به صورت علمی و عملی رشد کنیم و علم و دین  را به هم پیوند داده و احکام دین اسلام را پیاده کنیم.

انتهای پیام/ ن

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha