پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
علیرضا رضازاده - مدیرکل روابط عمومی شورای نگهبان

حوزه/ مدیرکل روابط عمومی شورای نگهبان با بیان اینکه حماسه ۹ دی ثابت کرد مردم نمی‌گذارند ولایت تنها باشد، گفت: فتنه ۸۸ داستان و توطئه‌ای از جنس براندازی نظام بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، علیرضا رضازاده، چهارشنبه‌شب در نشست مجمع علما و روحانیون استان سمنان که با حضور نماینده ولی‌فقیه در این استان و به میزبانی سالن اجتماعات سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان در آستانه نهم دی‌ماه برگزار شد، اظهار داشت: ارتحال مرحوم آیت‌الله هاشمی شاهرودی که یک مرجع فقیه، شاگرد درجه‌یک شهید صدر، زندان رفته در رژیم بعث، عالم رساله دار و فقیه ولایتمدار که پشت سر رهبری حرکت می‌کرد بود؛ موجب صدمه بزرگی به حوزه‌های علمیه و عرصه سیاست در جامعه بود.

در فتنه ۸۸ شکست یا پیروزی یک فرد مطرح نیست

مدیرکل روابط عمومی شورای نگهبان با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در آبان ماه ۸۹ درواقع یک سال پس از فتنه که فرمودند «من به شما عرض کنم؛ چند سالی که بگذرد، آن‌وقت قلم‌های بسته‌شدهٔ آگاهان بین‌المللی روان خواهد شد، بازخواهد شد، خواهند نوشت. ممکن است من آن روز نباشم، اما شماها هستید؛ خواهید شنید، خواهید خواند که چه توطئهٔ بزرگی پشت فتنهٔ سال ۸۸ بود.»، تصریح کرد: جریان ۹ دی را به جهت شکست یا پیروزی یک فرد و حزب گرامی نمی‌داریم و حتی امروز آن آقایی که در سال ۸۸ بر سرکار آمد الآن چند سالی است که حضور ندارد، اما ۹ دی همچنان گرامی داشته می‌شود، لذا در بحث فتنه ۸۸ شکست یا پیروزی یک فرد مطرح نیست.

توطئه‌ای از جنس براندازی نظام

وی با بیان اینکه جریان ۸۸ داستان و توطئه‌ای از جنس براندازی برای یک نظام انقلابی، اسلامی و شیعی در عالم بود، افزود: حماسه ۹ دی به‌منزله یک اتفاق و رویدادی که از براندازی نظام جلوگیری کرد، باید گرامی داشته شود و در جریان ۸۸ پاره کردن تمثال امام خمینی (ره)، آتش زدن و بی‌حرمتی به پرچم و مراسم‌های عزاداری سیدالشهدا(ع) بحث فردی مطرح نبوده است و موضوع را اشتباه نفهمیم و شعارهای در کف خیابان «انتخابات بهانه است اصل نظام نشانه است»، شده بود.

رضازاده با اشاره به سخن امام خمینی (ره) که فرموده بودند «مبارزه با طاغوت جزو برنامه اصلی پیامبران و ائمه اطهار (ع) بوده است»، خاطرنشان کرد: در سخن اینکه مطرح می‌کنند دین از سیاست جداست، اشتباه متوجه نشویم و اصل موضوع این است که همه دعواها بر سر همین دین خداست.

اگر رهبر انقلاب ایستادگی نمی‌کرد رأی مردم خدشه‌دار می‌شد

مدیرکل روابط عمومی شورای نگهبان با بیان اینکه جریان ۹ دی اسلامیت را حفظ کرد و ۹ دی حافظ جمهوریت و حق رأی مردم بود، تصریح کرد: اینکه امام (ره) فرمود ولایت‌فقیه ضد دیکتاتوری است در واقع مصداقش در ۹ دی بود و اگر رهبر معظم انقلاب در فتنه ۸۸ ایستادگی نمی‌کرد، حق‌وحقوق رأی مردم خدشه‌دار می‌شد؛ در فتنه ۸۸ حرمت و حسن ختام رأی مردم زیر سؤال رفت و دیکتاتوری سران فتنه داشت حرمت رأی مردم را زیر سؤال می‌برد.

پاسخ یکی از سران فتنه به وزیر اطلاعات وقت

وی با بیان اینکه در جریان فتنه ۸۸ آقای محسنی اژه‌ای به‌عنوان وزیر وقت اطلاعات به سراغ آقای موسوی رفت و به او گفته است که «اگر انتخابات را مجدداً برگزار کنیم و بازهم شما پیروز انتخابات نباشد آن‌وقت تکلیف چیست؟»، آقای موسوی گفته بود «تا زمانی که از صندوق اسم احمدی‌نژاد بیرون بیاید من قبول ندارم»، گفت: ولی‌فقیه در جریان ۸۸ از رأی مردم دفاع کرد و فتنه گران، تنها نظام شیعه عالم را به تقلب متهم کردند.

سران فتنه حتی بازشماری آرا و راه‌های دیگر بررسی نتایج انتخابات را قبول نداشتند

رضازاده با بیان اینکه دفاع از قانون در جریان ۹ دی شکل‌گرفته بود، گفت: سران فتنه حتی بازشماری آرا و راه‌های دیگر بررسی نتایج انتخابات را قبول نداشتند و درواقع دنبال زیر سؤال بردن اصل قانون بودند؛ با زیر سؤال بردن اصل قانون چگونه می‌توان مجری قانون در جامعه شد.

فتنه ۸۸؛ عامل شروع فشار و تحریم اقتصادی امروز

مدیرکل روابط عمومی شورای نگهبان با بیان اینکه شروع فشار و تحریم اقتصادی امروز از آثار فتنه ۸۸ بود که برای دشمنان طمع ایجاد کرد، تصریح کرد: در جریان ۸۸ برخی از خواص کنار نشستند که هیچ، بلکه یک‌جوری سکوت کردند که با فتنه گران همراهی می‌کرد.

وی با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب اسلامی که فرموده‌اند «امام (ره) برای حضور در جبهه دعوت می‌کرد اما من برای حضور در سوریه حتی تشویق هم نکرده‌ام»، افزود: امروز شهید حججی متولد دهه ۷۰ یعنی ایام شروع تهاجم فرهنگی دشمن است و یکی از سرداران سپاه پاسداران نقل می‌کرد  «جنازه‌ای که ما از شهید حججی تحویل گرفتیم زیر ۱۰ کیلو بود»؛ این‌ها رویش‌ها و ثمرات و برکات انقلاب است که نسل‌های سوم و چهارم این‌گونه از نظام و اسلام دفاع می‌کنند. این‌ها هنر امام خمینی (ره) و رهبر انقلاب است.

نفوذ انقلاب اسلامی در اقصی نقاط جهان

رضازاده افزود: اینکه حضرت آقا فرمودند حوزه انقلابی، این مسئله منافاتی با حوزه علمی ندارد و امروز انقلاب اسلامی در اقصی نقاط جهان نفوذ و جایگاه دارد؛ شکل‌گیری جریان پیاده‌روی اربعین حسینی نشانه‌های خوبی برای گسترش انقلاب و اسلام است و مقام معظم رهبری نیز فرمودند که «اربعین حسینی مانور عظمت شیعه و اسلام است».

 مردم نمی‌گذارند ولایت تنها باشد

وی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی با اتکاء بر تجربیات تاریخی ملت ایران، معتقدند «سازش» هزینه‌ای به‌مراتب بیشتر و دردناک‌تر از «ایستادگی» در مقابل زورگویی‌ها داشته و دارد.

مدیرکل روابط عمومی شورای نگهبان با اشاره به آیه شریفه «إِنَّ الَّذینَ قالوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ استَقاموا تَتَنَزَّلُ عَلَیهِمُ المَلائِکةُ أَلّا تَخافوا وَلا تَحزَنوا وَأَبشِروا بِالجَنَّةِ الَّتی کنتُم توعَدونَ» تصریح کرد: همان‌طوری که همواره مقام معظم رهبری نوید داده‌اند به فضل خداوند متعال آینده انقلاب اسلامی بسیار روشن و امیدوارکننده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha