شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
ر

حوزه/ نشست اعضای کمیته های همکاری حوزه و آموزش و پرورش مناطق غرب شهرستان های استان تهران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از سمنان، نشست  کمیته های همکاری حوزه و آموزش وپرورش مناطق غرب شهرستانهای استان تهران به میزبانی دفتر امام جمعه ملاردب رگزارگردید.

در این نشست حجت الاسلام یاسینی، رئیس کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران :وظیفه ذاتی برخی دستگاههایی مانند دفتر امام جمعه ، سازمان اوقاف و امور خیریه ، سازمان تبلیغات اسلامی جهت مساعدت در کمیته همکاری ها را حائز اهمیت دانست.

 *اثرات مثبت وحدت رویه در امور فرهنگی 

در ادامه حجت الاسلام حسینی امام جمعه ملارد گفت ؛اگر درفعالیت های فرهنگی مرتبط با دین دین و علم وحدت رویه باشد اثرات مثبت و مطلوبی خواهد داشت.

وی افزود: نتیجه همفکری در چنین  جلساتی مخصوصا اگر  مباحث مرح شده کاربری و عملیاتی باشد دانش آموزان از ثمرات آن بهره مند خواهند شد.

*ائمه جمعه سند تحول بنیادین را تبلیغ کنند 

حجت الاسلام  درودی، معاون امور استان های دبیرخانه ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش نیز در سخنانی گفت: از رویش های چهل ساله انقلاب اسلامی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

وی افزود: حدود 600 نفر از حوزویان و دانشگاهیان در تدوین این سند شرکت داشته اند و اکنون که در مرحله اجرایی شدن آن هستیم خوب ا ست که ائمه جمعه در خطبه های نماز به مبانی سند و اهداف آن اشاره کنند.

*نقش حوزه درطرح پیوند مسجد و مدرسه

در ادامه، محمدی رئیس آموزش و پرورش شهرقدس گفت: در تربیت دینی دانش آموزان مساعدت حوزه را خواستاریم، در شهرقدس طرح پیوند مسجد و مدرسه ، حضور روحانیون در برنامه های مناسبتی و گفتمان دینی ، حضور دانش آموزان طبق جدول زمانبندی  در نماز جمعه ،حضور روحانیون در اردوهای راهیان نورو حضور امام جمعه در مدارس بصورت مستمر با همکاری حوزه علمیه انجام می شود.

حجت الاسلام ترابی امام جمعه رباط کریم هم در سخنانی گفت : خوب است در جلسات از بیان کلیات پرهیز شود و توفیقات و موانع ایجاد در کمیته همکاری ها بیان شود.

*ضرورت برگزاری کارگاه های مخاطب شناسی

مدیر مدرسه علمیه خواهران شهر قدس هم بیان داشت :در شهرقدس ارتباط حوزه علمیه و آموزش و پرورش مطلوب است ،اما  حق ایاب و ذهاب ائمه جماعات روحانی کافی نیست، مبلغین اعزامی در خصوص تبلیغ در مدارس توجیه شده و با شرکت در کارگاه های مخاطب شناسی به مدارس اعزام شوند.

وی افزود: برای افزایش روحانی طرح امین در مناطق پیگیری بیشتری لازم است

*حضور مدیران مدارس در نمازجماعت نهادینه شود

حجت الاسلام جوکار، امام جمعه شهرقدس با انتقاد از ناچیز بودن حق القدم روحانیون گفت: حضور مدیران در نمازجماعت نهادینه شود و دوره ای برای روحانیون جهت حضور موفق و موثر در مدارس برگزار گردد.

*همکاری با حوزه در بهترین شرایط است

هاشمی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان در ادامه این نشست گفت: از فرصت به وجود آمده در امر همکاری حوزه و آموزش و پرورش استفاده کرده و از ظرفیت ارگانهای فرهنگی  و مذهبی هدفمند استفاده کنیم،از رؤسای مناطق درخواست داریم جلسات کمیته مستمر  و به موقع تشکیل گردد و در تحقق برش تفاهم نامه منطقه ای برنامه ریزی شود.

وی افزود: در سطح استان شرایط همکاری با حوزه در بهترین شرایط است.

*سه رویکرد در خصوص کمیته همکاری ها

علیرضا رحیمی، معاون پژوهش و برنامه ریزی دبیرخانه ستاد همکاری ها نیز با تقدیر از فعالیت های انجام گرفته کفت: اگر حوزه های علمیه تمام فعالیت های خود در همه دستگاه ها را تعطیل کند و در آموزش و پرورش متمرکز شود هیچ وقت ضرر نخواهد کرد.

وی افزود: همه  مردم از فیلتر آموزش و پرورش خارج می شوند، لذا ارگان های فرهنگی باید به آموزش و پرورش کمک کنند، از شروط برنامه ریزی اولویت بندی آن است و نکته مهم و موثر فعالیت جهادی در کمیته ها است.

رحیمی در ادامه یاد آورشد: تمرکز کمیته روی اعزام مبلغ است و برای توفیق کمیته ها نیازمند سه رویکرد همکاری تعاملی، مطالبه گری و ظرفیت سازی هستیم و نباید فراموش کنیم که معلمان و اولیاء بیش از دانش آموزان نیاز به جلسات و گفتمان های دینی و رفع شبهات دارند.

در پایان جلسه اعضای کمیته های شهرستانهای غرب تهران بر لزوم برنامه ریزی مدون جهت اجرای ماهانه جلسات در مناطق تاکید کردند .

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha