شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
امام جمعه علامرودشت

حوزه/ حجت الاسلام باقری نیا گفت: جامعه نیاز به عالمان عامل دارد نه عالمی که عامل نیست؛ نمونه های این دو گروه وجود دارد که چه افرادی عالم بی عمل بودند و هستند و چه افرادی عالم با عمل بودن و هستند، امیدواریم که همه ما عالم و عامل باشیم و بتوانیم خود و طلبگی را باور کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام باقری نیا، در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه علامرودشت، به موضوع مسئولیت پذیری اشاره کرد و اظهار داشت: طلاب و روحانیون باید با تمرین، به مسئولیت پذیر بودن توجه ویژه ای داشته باشند.

وی افزود: مسئولیت پذیری طلاب یکی از مسائل مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد، چرا که روحانیون در آینده می خواهند به فلان مسئول تذکر دهند تا مسئولیت پذیر باشند.

امام جمعه علامرودشت، رعایت زی طلبگی را از عوامل تمرین مسئولیت پذیری دانست و عنوان کرد: طلبه باید به خودباوری برسد و با خودش کنار بیاید و درواقع باید خود رو به رسمیت بشناسد.

این استاد حوزه ادامه داد: طلاب زمان قدیم خود را ملتزم به واجبات، مطالعه و مستحبات دینی می کردند، از این رو هرکسی که مصمم باشد و اراده کند که خود و طلبگی را باور کند، در زندگی و جامعه، تغییرات مطلوبی را رقم خواهد زد.

وی با بیان این که طلبه باید هم پیشرفت علمی و هم علمی داشته باشد، اظهار کرد: جامعه نیاز به عالمان عامل دارد نه عالمی که عامل نیست؛ نمونه های این دو گروه وجود دارد که چه افرادی عالم بی عمل بودند و هستند و چه افرادی عالم با عمل بودن و هستند، امیدواریم که همه ما عالم و عامل باشیم و بتوانیم خود و طلبگی را باور کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha