چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مسجد - تصویر آرشیوی

حوزه/ درحالی که مسجد بیت المعمور در شهر منچستر واقع در ایالت کنتیکت آمریکا فاقد فضای کافی بوده و تنها اقامه نماز در آن برگزار می شود، بانیان ابراز امیدواری کرده اند که تا آغاز ماه مبارک رمضان در سال آینده مسجد توسعه یابد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از journalinquirer، بانیان مسجدی در ایالت کنتیکت آمریکا، ابراز امیدواری کرده اند که در ماه رمضان امسال، این مرکز عبادی را توسعه دهند.

بانیان مسجد بیت المعمور در شهر منچستر واقع در کنتیکت قصد اضافه کردن تسهیلاتی به مرکز فرهنگی اسلامی را دارند که این پروژه قرار است در هفته نخست ماه می 2019 میلادی مصادف با آغاز ماه مبارک رمضان تکمیل شود.

جامعه مسلمانان انجمن منچستر، یک سازمان عام المنفعه اسلامی از سال 2012 تاکنون در این مسجد به فعالیت مشغول بوده اند. طارق انبیاء، خزانه دار گروه در این باره گفت: می خواهیم با توسعه مسجد، فعالیت ها و نشست های آموزشی – اجتماعی را افزایش دهیم.

انبیا گفت: در گذشته به سبب کمبود جا ما تنها می توانستیم خدمات اقامه نماز داشته باشیم. اما اکنون که به فضای بزرگتری نقل مکان می کنیم می توانیم فعالیت های دیگری از جمله سمینارهای میان ادیانی و میان فرهنگی متعددی داشته باشیم. ما دلمان  می خواهد بتوانیم میزبان پیروان ادیان دیگر باشیم.

به گفته انبیا، جامعه مسجد روابط محکم و باثباتی با کلیساها و کنیسه های اطراف مسجد دارند. وی اشاره کرد که جامعه مسلمانان این شهر پیش از این نیز به کلیساها رفته و به منظور ابراز همبستگی با مسیحیان در مراسم آنان شرکت کرده اند.

گفته می شود این مسجد ملکی را در ژوئن 2018 به قیمت 281 هزار دلار خریداری کرده است. این ملک پیشتر دو ساختمان بوده و  در اختیار دفاتر بانکی بوده که اکنون یکی شده است.

در 10 دسامبر نیز کمیته نقشه برداری شهری مجوز توسعه مسجد را صادر کرده است.

 

این مسجد هم اکنون بیش از 100 نماز گزار دارد که از منطقه های شهری مختلف  برای اقامه نماز به آنجا می آیند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha