شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله علم الهدی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، نهم دی را سالروز دفاع از ولایت در پهنه مردمی دانست و گفت: مسئله نهم دی تنها یک خاطره نیست، بلکه تجدید عهد و میثاقی برای هر روز است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، پیش از ظهر امروز در نشست «حماسه انقلابی نهم دی»، در جمع طلاب مشهد، نهم دی را سالروز دفاع از ولایت در پهنه مردمی دانست و گفت: این خاطره عرصه وابستگی مردم به مقام ولایت و رهبری روز به روز در تضایف جدی قرار دارد و قدرت این نظام از وابستگی مردم به ستون خیمه نظام یعنی رهبری سرچشمه می گیرد و خاری در چشم دشمن است.

وی تصریح کرد: مسئله نهم دی تنها یک خاطره نیست، بلکه تجدید عهد و میثاقی برای هر روز است و بررسی و تحلیل برای ارزیابی حرکت خود جوش چند میلیونی مردم در سراسر کشور بود که مقایسه کنیم آن روز را با امروز و ببینیم که آیا مردم در همان عرصه و اقتدار آن روز هستند یا خدای ناکرده دچار ریزش شده و با روز افزون شده اند؟

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، حرکت در داشتن بصیرت و بینش هدفمند را بسیار مهم دانست و اظهار کرد: فتنه شناسی درسی از فتنه 88 است که به شناخت منجر می شود.

وی با بیان اینکه مبدا فتنه، دشمن و مجرای آن جامعه است، به مسئله خواص و عوام اشاره و خاطر نشان کرد: مورد خطاب مقام معظم رهبری که فرمودند در زمین دشمن بازی نکنید، نخبگان سیاسی بودند. آن چیزی که جلوی بصیرت خواص را می گیرد، خودخواهی و خودپسندی است و وقتی رسیدن به قدرت و هوای نفسانی برای آنان مطرح شد، حتی با وجود همه شناخت ها، در برابر دشمن تسلیم می شوند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اینکه مردم باید بدانند این نظام اسلامی از کدام نقطه ضربه می خورد، تصریح کرد: آن روز دشمن فهمید می تواند هدف خود را با شخصی که از جمله نخبگان سیاسی بوده، اجرا کند.

امام جمعه مشهد افزود: خواص سیاسی فتنه دشمن را می دانند ولی بر خلاف شناخت خود و به علت نداشتن همان بصیرتی که بر اساس فرمایش امام حسین(ع) خیر در مذهب باشد، عمل می کنند.

آیت الله علم الهدی با تاکید بر اینکه کسانی که حفظ منافع خود را در زاویه داشتن با رهبری می دانند در واقع به دنبال منافع خود هستند، گفت: همه این امور تجربه ای  می باشد که از فتنه 88 به دست آمده است. لشکر سیاسی سران فتنه کسانی بودند که روز قدس در ماه رمضان، آب می نوشیدند و تظاهر به روزه خواری می کردند.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان اظهار کرد: آن روز که این افراد، حسینیه و پرچم عزاداری را آتش زدند، سران فتنه بیانیه دادند و آنان را مردم خداجو خواندند؛ از همان زمان، ملت در برابر این فتنه باز و روشن شده، ایستاد و بینش و بصیرت، تام، کامل و تمام شد و حماسه نهم دی به وجود آمد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه حصر خانگی در واقع حفاظت بود و شورای عالی امنیت ملی آنان را حفظ کرد و الا باید در دادگاه حاضر شوند، یادآور شد: این آقایان در ایام فتنه 17 بیانیه دادند و حرکت هایی که انجام شد، مورد تاییدشان قرار گرفت و در واقع قاعدتا همه خون ریزی‌ها، آتش زدن‌ها و تخریب‌ها را از نظر حقوقی به عهده گرفتند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه کار افرادی که در موضع آزادی حصر هستند، حق خواهی نیست، بلکه آوردن همان جریان لائیک ضد دین است، گفت: دشمن می خواهد در سال 98 وارد عرصه ای شود که فتنه 88 را تجدید کند و الان دنبال مقدمات آن می باشد. باید متوجه بود و جریان های گوناگون تحت عناوین مختلف ما را از ایستادگی و حمایت از ستون نظام منصرف نکند.

انتهای پیام/313/25

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha