جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دیدار حجت الاسلام رحیمی صادق با طلاب تهرانی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق با اشاره به حوادث سال ۸۸ و حضور حماسی مردم در یوم الله نهم دی، گفت: مدیریت بحران و هدایت خردمندانه رهبری فتنه سال ۸۸ را مهار و نعمت بزرگ وجود رهبری و ولایت فقیه را بر همگان روشن کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، حجت الاسلام والمسلمین محمدهادی رحیمی صادق، امروز در نشست صمیمی با اساتید و طلاب مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) تهران، با تسلیت ارتحال آیت الله هاشمی شاهرودی، گفت: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند این فقیه مجاهد،  استادی بزرگ در حوزه علمیه قم و کارگزاری با وفا در مهمترین تشکیلات نظام جمهوری اسلامی بودند و فقدان ایشان ضایعه‌ای سنگین برای حوزه‌های علمیه است.

 وی در ادامه با اشاره به حوادث سال 88 و یوم الله 9 دی، اظهار داشت: انتظار می رود همه اساتید، طلاب و روحانیان انقلابی حوزه علمیه استان تهران در مراسمات گرامی داشت یوم الله 9 دی حضور فعال و اثرگزار داشته باشند.

وی 9 دی را روز بصیرت و میثاق امت با ولایت برشمرد و افزود: در این روز مردم فهیم و هوشیار ایران جهت حمایت از ولایت فقیه و آرمان‌های انقلاب اسلامی به صحنه آمدند و حماسه‌ای ماندنی را تقدیم تاریخ شکوهمند جمهوری اسلامی ایران کردند.

مدیر حوزه علمیه تهران با بیان این که تشخیص حق از باطل با آگاهی از زمانه ممکن می شود، بیان داشت: امام صادق(علیه السلام) در روایتی می فرماید «العالمُ بزمانه لا تهجُم علیه اللّوابِس؛ شبهات به کسی که زمانه خود را بشناسد هجوم نمی‌آورد» یعنی شبهات و نادانى‌ها به کسى که عالم به زمان خود است، هجوم نمى‌آورند.

وی ادامه داد: در فتنه 88 عده ای به جهت این که عالم و آگاه به زمان نبودند، دچار گمراهی شدند. بنا بر این باید خیلی مراقب بود. اگر طلبه ای تمام عمرش را نماز بخواند و سواد کسب کند، ولی زمان شناس نباشد و توان بیان و هدایت نداشته باشد ممکن است به سمت سپاه خودی شلیک کند.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق افزود: توجه به مسائل روز، رکن اساسی تحصیل در حوزه علمیه است و اکنون بر همگان روشن شد که اگر مدیریت مقام معظم رهبری(مدظله العالی) نبود، الان معلوم نبود در فتنه 88 چه اتفاقاتی قرار بود بیافتد اما خداوند به برکت و آبروی خون شهدا از یک طرف و از طرفی نگاه دقیق و هوشمندانه مقام معظم رهبری، این نظام را از همه آسیب ها و خطرات مصون نگه داشت.

وی تصریح کرد: در راستای بصیرت افزایی خود باید فرمایشات مقام معظم رهبری را بارها بخوانیم و تحلیل کنیم و برنامه ریزی دقیقی نسبت به توطئه های دشمنان داشته باشیم، تا اجاره ندهیم کاری از پیش ببرند زیرا همه ما نسبت به اسلام و انقلاب مکلف هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق در پایان نشست صمیمی با اساتید و طلاب مدارس علمیه را از اولویت های مرکز مدیریت برشمرد و اظهار داشت: فلسفه تشکیل چنین نشست هایی برگزاری جلسات نقد و پرسش و پاسخ در خصوص برنامه ها و قوانین آموزشی حوزه است و این به معنای مچ گیری نیست و بنای اصلی ما بر اصلاح می باشد لذا باید اصول نقد در آن رعایت شود. 313/42

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha