پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
بزرگداشت

حوزه/ مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله شاهرودی، در مدرسه علمیه کمالیه خرم آباد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام سید نواب موسوی، امروز در مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله شاهرودی، در مدرسه علمیه کمالیه خرم آباد، با اشاره به اینکه آیت الله هاشمی شاهرودی، گفت: آن فقیه والامقام و وارسته در طول عمر بابرکت خود توانست با ژرف اندیشی در تحقیق و پژوهش به توفیقات مطلوب علمی و فقهی دست یابد.

وی با اشاره به اینکه آیت الله هاشمی شاهرودی در طول عمربا برکت خود زحمات بسیاری برای اعتلای اسلام و انقلاب متحمل شد، افزود: ایشان یارو یاور امام(ره) و مقام معظم رهبری بود و با حضور در نهادهای مختلف نظام مقدس جمهوری اسلامی رسالت خود را به نحو مطلوب انجام داد .

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی شاگرد سه فقیه و عالم بزرگوار امام خمینی(ره)، آیت الله صدر و آیت الله خویی بود، اظهار داشت: ایشان توانست با تلاش و پشتکار به مراتب فقهی و علمی بالا دست یابد.

حجت الاسلام موسوی، تواضع و ساده زیستی را از جمله صفات بارز مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی برشمرد و خاطر نشان کرد: فقدان ایشان ضایعه ای بزرگ برای جامعه حوزوی و نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی در پایان یادآور شد: مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی اولین شخصی بودند که اصول شهید صدر را به حوزه درس و بحث علمی ایران وارد کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha