پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
ایت الله هاشمی شاهرودی

حوزه/ مراسم بزرگداشت آیت الله هاشمی شاهرودی امروز در مدرسه علمیه المهدی(عج) رامسر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، مراسم بزرگداشت آیت الله هاشمی شاهرودی، امروز با حضور جمعی از علما، روحانیان، اساتید و طلاب، در مدرسه علمیه المهدی(عج) رامسر برگزار شد.

حجت الاسلام اصغر احدی، مدرسه علمیه المهدی(عج) رامسر در این مراسم گفت: این ضایعه اسفبار مایه تالّم و تاثر همه کسانی است که به مقام علمی و خدمات با ارزش آیت الله هاشمی شاهرودی به نظام اسلامی و نیز به مجموعه‌های فقهی و اصولی حوزه‌های علمیه آشنا هستند.

وی با بیان این که وقتی فقیهی از دنیا می‌رود در جهان اسلام رخنه‌ای رخ می‌دهد که به این سادگی قابل پرکردن و پر شدن نیست، افزود: آیت الله هاشمی شاهرودی به واقع فقیه به روز بود و در همه علوم و فنون مهارت‌های خاصی را داشت.

حجت الاسلام احدی با بیان این که محدوده علمی ایشان تنها به یک علم نبود، گفت: آیت الله هاشمی شاهرودی (ره) در باب اقتصاد ید طولایی داشت.

استاد حوزه علمیه مازندران از مرحوم هاشمی شاهرودی به عنوان یکی از یادگار‌های ارزشمند شهید صدر و امام راحل یاد کرد و افزود: ایشان همواره در خدمت رهبری بود و تا آخرین لحظه گوششان به دهان مقام عظمای ولایت بود.

مدیر مدرسه علمیه المهدی(عج) رامسر با بیان این که تواضع و تقوا از ایشان یک فقیه عالی مقام ساخته بود، گفت: دوست و دشمن به علمیت آیت الله هاشمی شاهرودی اعتراف کرده اند.

حجت الاسلام احدی با بیان این که آیت الله هاشمی شاهرودی همانند یک سرباز خدوم در خدمت حضرت آقا بود، بیان داشت: با وجود اینکه خودش شخصیت ویژه‌ای داشت و از فقهای بزرگ بود، اما همواره عشق خدمت در ایشان وجود داشت.

وی با اشاره به این که برای چنین مرد بزرگی به سادگی جایگزین پیدا نخواهد شد، افزود: امیدواریم حوزه‌های علمیه بتوانند جای خالی این شخصیت بزرگ علمی را پر کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha