پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نشست شورای علمی پژوهشی استان یزد

حوزه/ معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان یزد تصریح کرد: بازآفرینی متون باید با زبان امروز و متناسب با ذائقه افراد صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، رؤیا دهقانی فیروزآبادی، معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان یزد در نشست شورای علمی پژوهشی استان ضمن عرض تسلیت رحلت آیت الله شاهرودی و خیرمقدم به اعضای شورای علمی پژوهشی بیان کرد: در راستایی تحقق بخشی به جنبش علمی و باز آفرینی آثار و نظریات علمی می بایست برنامه راهبردی را برای مدارس تعریف کرد تا ان شاءالله درتولید محتوا به صورت موضوعی و متمرکز و به زبان امروز، متناسب با ذائقه افراد تولید محتوایی داشت.

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان یزد با اشاره به اینکه بازآفرینی به دوصورت ساده و عمیق است افزود: در باز آفرینی عمیق، گرفتن ایده از متون کهن و تفسیری با پردازش کلمات به زبان وادبیات امروزی انجام می شود.

خانم یاوری، نماینده مدیران مدارس علمیه خواهران استان یزد در ادامه این نشست بیان کرد: در ابتدای اجرای طرح می توان تکالیف پژوهش سطح 2 را به این سمت و سو هدایت کرد و لازم است اساتید ادبیات فارسی جهت نظارت بر تکالیف طلاب انتخاب شوند؛ البته نیاز به محرک وانگیزه بخشی جهت ورود اساتید در باآزفرینی کتب مرتبط با درس در اجرای این طرح تاثیر به سزایی خواهد داشت.

در ادامه خانم نخعی، نماینده اساتید مدارس علمیه خواهران استان یزد گفت: پیشنهاد می شود این طرح به صورت گروهی و کلاسی انجام شود و این طرح را برای طلاب سطح دو اختصاص ندارد و برای طلاب مقطع سطح 3 نیز می توان در نظر گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha