پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
۹دی

حوزه/ حجت الاسلام محمدی نسب بر ضرورت تبیین ابعاد فتنه۸۸ و حماسه ۹ دی برای نسل نوجوان و جوان تاکید کرد و گفت: هدف دشمن تخریب ذهن جوانان و آسیب رساندن به آن ها است، لذا نباید از این قشر مهم چشم پوشی کرد و با آگاه سازی و افزایش بصیرت از تکرار چنین حوادثی ممانعت ورزیم.

حجت الاسلام محمد محمدی نسب از اساتید حوزه علمیه همدان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان با اشاره به سالروز حماسه 9 دی، گفت: از آن جایی که انسان فراموش کار است و باید مدام از عبرت ها درس بگیرد، ضروری است بعضی از وقایع را یادآوری کنیم.

وی افزود: یوم الله 9 دی از جمله این ایام است که برای جلوگیری از وقوع دوباره فتنه و تذکر به نسل های جوان که چه اتفاقاتی افتاد، وظیفه همگانی است که هر سال این روز را گرامی بداریم.

حجت الاسلام محمدی تاکید کرد: هدف دشمن تخریب ذهن جوانان و آسیب رساندن به آن ها است، لذا نباید از این قشر مهم چشم پوشی کرد و با آگاه سازی و افزایش بصیرت از تکرار چنین حوادثی ممانعت ورزیم.

وی با بیان این که داشتن بصیرت راه نفوذ را مسدود می کند، اظهار کرد: دشمن از هر راهی که بتواند برای ضربه زدن وارد می شود، یکی از آن ها نفوذ از طریق افراد بی بصیرت است.

استاد حوزه علمیه همدان تصریح کرد: عده ای فکر می کنند هیچ گاه دشمن نخواهد توانست بر آن ها پیروز شود و به نحوی خود را به بی خیالی می زنند، اما باید بدانند که دشمن لحظه ای غافل نیست و شبانه روز به دنبال پیاده کردن نقشه های شوم خود است.

وی به تشریح نقش روحانیت در حماسه 9 دی پرداخت و گفت: روحانیت به خوبی در آن زمان که جامعه نیاز به روشنگری داشت با حضور خود در جامعه و بین مردم توانست ابعاد مختلف فتنه را برای مردم روشن کند.

حجت الاسلام محمدی ادامه داد: تبلیغ اسلام و آگاهی بخشی به مردم از وظایف روحانیت است که در فتنه 88 به این وظیفه خود خوب عمل کردند و با رو کردن دست استکبار و دشمنان جمهوری اسلامی، موجب خلق حماسه 9 دی و بیمه شدن نظام شدند.

وی، رهبری را از ارکان اصلی انقلاب اسلامی دانست و خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب با مدیریت صحیح و دید باز توانستند کشتی انقلاب را در مسیر صحیح هدایت کنند.

استاد حوزه علمیه همدان یادآور شد: اگر بینش صحیح ایشان نبود، مطمئنا هزینه های بیشتری متحمل نظام و انقلاب می شد، اما مقام معظم رهبری با نگاه جامع خود نسبت به مسائل مختلف مردم را در فضای غبار آلود فتنه به خوبی هدایت کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha