پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
برذگداشت ایت الله شاهرودی

حوزه/ مراسم بزرگداشت فقیه عالی قدر آیت الله هاشمی شاهرودی از سوی نهاد های حوزوی در اقصی نقاط فارس برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، مراسم بزرگداشت آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی رئیس تشخیص مصلحت نظام شامگاه پنج شنبه با حضور علما، روحانیون و اقشار مختلف مردم از سوی نهادهای حوزوی در اقصی نقاط استان فارس برگزار شد.

 بر اساس این گزارش، مجلس ختم و یادبود مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی با حضور آیت الله سید علی اصغر دستغیب عضو مجلس خبرگان رهبری، حجت الاسلام والمسلمین دژکام نماینده ولی فقیه  و امام جمعه شیراز، جامعه روحانیت شیراز و عموم مردم در حرم مطهر احمدبن موسی شاهچراغ(ع) برگزار شد.

همچنین از سوی امام جمعه و مدرسه علمیه علامرودشت نیز در مصلای نماز جمعه، مجلس بزرگداشتی برای آیت الله شاهرودی برگزار شد که در این مراسم پس از تلاوت کلام الله مجید، حجت الاسلام باقری نیا امام جمعه علامرودشت در خصوص جایگاه علما وشخصیت فقید سعید آیت الله شاهرودی به ایراد سخن پرداختند.

دیگر مراسم گرامیداشت ارتحال آیت الله هاشمی شاهرودی با حضور امام جمعه سپیدان، نماینده مردم سپیدان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، مسئولان، طلاب و روحانیون و اقشار مختلف مردم نیز در حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) شهرستان سپیدان برگزار شد.

شنبه ۸ دی ماه نیز مجلس بزرگداشت دیگری با حضور مدیران، اساتید، طلاب و روحانیون در مدرسه علمیه خاتم الانبیا(ص) شیراز برگزار می شود.

خاطرنشان می شود، نهاد های حوزوی و مدیران مدارس علمیه، ائمه جمعه، روسای ادارات تبلیغات، روسای اوقاف و ... ارتحال آیت الله شاهرودی را خدمت امام عصر(عج)، مقام معظم رهبری، مراجع تقلید و علما تسلیت گفته اند که برخی از آنان بدین شرح است؛

پیام تسلیت حجت الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام در پی درگذشت حضرت آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی (ره)

بسم الله الرحمن الرحیم
“إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ راجِعُونَ”
استماع خبر ناگوار ارتحال مجتهد عالیقدر و مجاهد فی سبیل الله حضرت آیت الله حاج سید محمود هاشمی شاهرودی اعلی الله مقامه الشریف ، موجب تأسف و تألم خاطر گردید.

این رهرو امام، و مشاور امین مقام معظم رهبری که سالیان متمادی عالی ترین مناصب کشور از جمله ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام، عضویت در فقهای شورای نگهبان، ریاست وقت قوه قضائیه و سایر مسئولیت های مهم دیگر را عهده دار بودند، از چهره های برجسته علمی در حوزه های علمیّه تشیّع و منشا اثر و تحولات زیادی پس از انقلاب بوده اند.

ضمن عرض تسلیت این ضایعه مولمه به حضرت ولی اللّه الاعظم روحی لمقدمه الفدا، رهبر معظم انقلاب اسلامی، مراجع عظام، علما اعلام، حوزه های علمیه و عموم مردم شریف، بالاخص خانواده محترم آن به حق پیوسته، غفران و رحمت الهی را برای ایشان از درگاه حضرت حق تعالی مسألت می نمایم.

ان شاءاللّه در جوار باریتعالی و در کنار امام راحل (ره)، شهدا و صالحین مشمول الطاف خاصّه خداوند، قرار گرفته باشند.

 

پیام تسلیت امام جمعه سپیدان حجت الاسلام سید عبدالرحمن موسوی انور در پی درگذشت آیت الله هاشمی شاهرودی

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون

کلُّ مَنْ عَلیها فَان وَ یبقَی وَجْهُ رَبَّک ذوالجلالِ والاکرامِ

خبر ارتحال عالم مجاهد و فقیه وارسته حضرت آیت‌الله هاشمی شاهرودی موجب تأسف و تألم فراوان گردید.

حضرت آیت الله شاهرودی یار و یاور دیرین انقلاب و نظام در طول عمر با برکت شان منشا خدمات گسترده ای بودند و اینجانب درگذشت این فقیه عالیقدر را به محضر حضرت ولي عصرعجل الله تعالی فرجه الشریف، مقام معظم رهبري مدظله العالی، خانواده ایشان و مردم عزیز ایران تسلیت عرض می نمایم و علو درجات و رحمت واسعه الهی برای آن فقید سعید و صبر جمیل و اجر جزیل برای بازماندگان را از درگاه حضرت حق مسئلت دارم.

 

پیام تسلیت مدیریت حوزه علمیه استان فارس

باسمه تعالی
انا لله و انا الیه راجعون
طالبُ الْعِلُمِ رُکْنُ الِاسْلامِ و یُعْطی اَجْرُهُ مَعَ النَبییّنَ.( منتخب میزان الحکمه ج 2 ص 718)

خبر ارتحال عالم ربانی، اسوه علم و مجاهدت، استادی بزرگ در حوزه نجف و قم مرحوم حضرت آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی(ره) دلها را حزین و قلوب را منکسر و عیون را اشکبار ساخت، عالمی که مصداق بارز فرمایش رسول گرامی اسلام صلوات الله علیه و علی آله از ارکان اسلام و استوانه های فقه و فقاهت بود او که در نشر علوم اهل بیت و مجاهدت در راه خدا و تحکیم پایه های انقلاب اسلامی عمر پر برکت خود را در سنگر های مختلف از جمله کرسی تدریس و تعلیم و تربیت طلاب و فضلاء حوزه و در دفاع از انقلاب اسلامی در مسئولیتهای خطیر چون قوه قضائیه و مجلس خبرگان و مجمع تشخیص مصلحت نظام سپری و یاور و ناصری ستودنی در حما

کوهیاری خبرنگار حوزه, [۲۷.۱۲.۱۸ ۱۰:۱۹]
یت از ولی فقیه زمان خود بود (عاش سعیدا و مات سعیدا).

این ضایعه مولمه را به محضر شریف امام عصر (عج)، مراجع عظام تقلید بویژه رهبر معظم انقلاب (دامت برکاتهم) و حوزه های علمیه و ملت عزیز ایران و بیت مکرّم آن مرحوم تسلیت و علو درجات و اجر مع النبیین را برای آن روح بلند از خداوند منان خواستاریم.

مدیریت حوزه علمیه استان فارس

 

آیت الله سید علی اصغر دستغیب، عضو مجلس خبرگان رهبری  هم با تسلیت ارتحال آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی، تصریح کرد: بی تردید سبک زندگی و سیره جامع این عالم برجسته و شخصیت عظیم الشّان همواره به عنوان الگوی تمام عیار برای طلاب و فضلای حوزه مورد توجه خواهد بود.

عضو خبرگان رهبری در این پیام آورده است: ارتحال اسفناک فقیه عالیقدر و مجاهد انقلابی حضرت آیت الله آقای حاج سید محمود شاهرودی( قدّس سرّه) ضایعه ای بزرگ برای جهان اسلام به ویژه ایران اسلامی است.

معظّم له یکی از یاران با وفا و فداکار امام و رهبری و از استوانه های علمی و فکری و از مسئولین قوی و امین در نظام مقدّس جمهوری اسلامی بودند.

این مصیبت مولمه، جامعه اسلامی را داغدار و عزادار نمود.

بی تردید سبک زندگی و سیره جامع این عالم برجسته و شخصیت عظیم الشّان همواره به عنوان الگوی تمام عیار برای طلاب و فضلایی که همّت عالی دارند مورد توجه خواهد بود.

اینجانب فقدان این عالم ربّانی را به محضر مولایمان امام عصر(عج) و نائب به حقّ آن حضرت مقام معظّم رهبری(مدّ ظلّه)، مراجع عظام، علمای اعلام و حوزه های علمیه به ویژه دو حوزه مقدّسه نجف و قم تسلیت عرض می نمایم.

از خداوند متعال برای آن فقید سعید علوّ درجات و حشر با اجداد طاهرینش و برای عموم بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت دارم.


 

جامعه روحانیت شیراز نیز ارتحال عالم مجاهد آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی، رئیس تشخیص مصلحت نظام را تسلیت گفت.

انا لله و انا الیه راجعون

اذا مات العالم الفقیه ثلم فی الاسلام ثلمه لایسدها شیء

  ارتحال مجتهد عاليقدر، استاد مبرز فقـه و اصـول، حضـرت آیـت الله حاج سـید محمـود هاشمـی شـاهـرودی طاب ثراه موجـب انـدوه و تأثـر فـراوان گرديد.

 شخصیت ارزشـمندی که در طول حـیات با برکتش با مجاهـدت خالصانـه در راه تحصیل و ترویـج معـارف اهل البیت (ع) و تربیت طلاب مستعد در زمینه علمی و اخلاقی خدمات ارزشمندی را به دین مبین اسلام داشتند.

حضور فعال ایشان در مبارزه با صدام جنایتکار و تحمل زندان و شکنجه در عراق و شاگردی حضرت امام خمینی رحمت الله علیه و رابطه نزديك ایشان با شهید آیت الله سيد محمد باقر صدر (ره) و تدریس و بررسی مسائل فقهی و همراهی همه جانبه‌اش با رهبر معظم انقلاب مدظله العالی از جمله ویژگی های ممتاز ایشان بود و از هیچ‌ کوششی در جهت‌ اعتلای انقلاب‌ اسلامی ایران، دریغ‌ نورزیدند و با حضور مؤثر در مسئولیت ریاست قوه قضائیه، ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام، عضویت در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و فقهای شورای نگهبان و همچنين در هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري در تمامی مسائل کشور موضع گیری های خدا پسندانه و مدبرانه داشتند.

از این رو رحلت ایشان، بی شک ثلمه ای سنگین برای حوزه های علمیه و نیز مصیبتی بزرگ برای ارادتمندان آن بزرگوار است که سال‌های متمادی از تعالیم سازنده و آگاهی بخش ایشان در فقه و اصول و امور مختلف بهره‌مند می‌گشتند.

جامعه روحانیت شیراز ضایعه مولمه و اندوهبار ارتحال اين عالـم علـم و عمـل را به مـحضر حضـرت بقیه الله الاعظـم(عج)، مراجـع عظام تقلیـد خاصـه وجـود مبارک مـقام معظـم رهبری مدظله العالی، حـوزه های علـمیه و مـردم ولایتمـدار ایـران اسـلامی تسلیت عرض نموده و از درگاه ایزد منان رحمت و غفران الهی جهت آن عالم ربانی و عارف صمدانی و صبر و اجر جهت بازماندگان درخواست دارد.
 والسلام                                        
جامعه روحانیت شیراز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha