پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شیخ علی یاسین/ مراسم یادبود آیت الله شاهرودی در لبنان

حوزه/ انجمن علمای صور و حوزه علمیه صور لبنان مراسم یادبودی برای آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، انجمن علمای صور و حوزه علمیه صور _ لبنان مراسم یادبودی برای آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار کرد.

در این مراسم شیخ علی یاسین رئیس انجمن علمای صور، احمد صفی الدین از مسئولین حزب الله، شیخ ربیع قبیسی مسئول فرهنگی منطقه جبل عامل در جنبش "امل"، شیخ سعید قاسم رئیس هیئت اسلامی فلسطین، شیخ محمد قدوره رئیس باشگاه بدر الکبری، شیخ شرید الشولی عضو شورای مجلس علمای فلسطین، شیخ محمد حسن مدیر حوزه علمیه و طلاب و علما حضور داشتند.

این مراسم با قرائت آیاتی از قرآن کریم و سخنرانی شیخ علی یاسین آغاز شد.

شیخ یاسین در این سخنرانی درگذشت آیت الله شاهرودی را به عموم مسلمانان، مراجع عظام، جمهوری اسلامی به ویژه رهبر معظم انقلاب آیت الله خامنه ای و حوزه علمیه تسلیت گفت.

وی تاکید کرد: آیت الله شاهرودی یک شخصیت بزرگ اسلامی است که خالصانه برای اسلام تلاش کرد و زندگی وی پُر است از نقاط مثبت و درخشان که باید از آن استفاده کرد.

شیخ یاسین ادامه داد: آیت الله شاهرودی نقش برجسته ای در جمهوری اسلامی داشته و آثار ارزشمند و کتاب های مهمی به جا گذاشته که باید از آن استفاده شود.

رهبر معظم انقلاب به عنوان یک رهبر در پیروزی منطقه و امت بر دشمنان ایفای نقش کرد

این روحانی شیعه لبنان با بیان اینکه رهبری جمهوری اسلامی یک الگویی است که در حاکمیت، آزادی و کرامت ملت ها به آن اقتدا می شود، تصریح کرد: این رهبری به فضل اخلاص آن در راه خدا و پیروی از آموزه های الهی از اسلام در مقابل طرح های صهیونیستی آمریکایی حمایت کرد و به عنوان یک رهبر در پیروزی منطقه و امت بر دشمنان ایفای نقش کرد.

آیت الله شاهرودی نقش بارزی در مقابله با تکفیر، تقویت وحدت و حمایت از مسئله فلسطین داشت

شیخ یاسین اشاره کرد: جمهوری اسلامی ایران با رهبری حکیمانه آیت الله خامنه ای با طرح های صهیونیستی آمریکایی مقابله کرد و آیت الله شاهرودی نقش بارزی در مقابله با پروژه تکفیری و نابودی آن، تقویت وحدت اسلامی و حمایت از مسئله فلسطین داشت.

وی در سخنان خود به برخی از صفات علمی و اخلاقی آیت الله شاهرودی اشاره کرد و گفت: آیت الله شاهرودی از مکتب آیت الله شهید محمد باقر صدر و امام خمینی الله علم اندوزی کرد که نقش مهمی در عرصه اسلامی خواهد داشت.

در پایان مراسم عزاداری برای این فقید برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha