پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
اسماعیلی طبا

حوزه/ دبیر اتاق فکر شورای فرهنگ عمومی استان قم گفت: بی شک یکی از عواملی که به اصلاح سبک زندگی کمک می کند، تلاش در جهت ارتقای سواد رسانه ای است.

سید مرتضی اسماعیلی طبا در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: هر چند در سال های اخیر چه در زمینه بحث سبک زندگی و چه به خصوص سواد رسانه ای، تحرکات خوبی از سوی برخی نهادها و مراکز آغاز شده، اما با توجه به هجمه فرهنگی دشمن به ویژه از طریق فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، لازم است که در این خصوص فعالیت های آموزشی، فرهنگی و روشنگرانه در ابعاد کمی و کیفی رشد بیشتری داشته باشد.

وی افزود: سال هاست که رهبر معظم انقلاب نسبت به اهمیت فضای مجازی و توجه به رسانه های جمعی نکات مهمی را بیان می کنند و به خصوص امروز برای مقابله با دشمن در عرصه رسانه ای و فرهنگی نیاز است که سواد رسانه ای جامعه ارتقا پیدا کند چرا که در این صورت می توان به اصلاح سبک زندگی نیز تا حدود بسیاری اُمیدوار بود.

این استاد دانشگاه همچنین با اشاره به نقش مهم سواد رسانه ای در کاهش آسیب های فرهنگی و اجتماعی، گفت: در حال حاضر و برپایه آمارهای موجود، ایرانیان روزانه بین شش تا هشت ساعت در شبکه های اجتماعی حضور دارند که این آمار نسبت به بسیاری از کشورهای جهان حتی کشورهای غربی، بسیار بالاست که در این خصوص نیز قطعاً ارتقای سواد رسانه ای کمک می کند که افراد به اندازه نیاز خود در فضای مجازی حضور یابند و کمتر تحت تاثیر تبعات نامطلوب آن باشند.

وی قدرت تحلیل را یکی از شاخصه های مهم در مقوله سواد رسانه ای برشمرد و افزود: سواد رسانه ای آن نوع مهارتی است که افراد را در مقابل هجمه انواع اطلاعات درست و نادرست از انفعال خارج ساخته و برعکس تبدیل به مخاطبی فعال می کند به شکلی که مخاطب توان قدرت تحلیل اخبار را پیدا می نماید.

۳۱۳/۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha