پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
یوم الله ۷ دی اهواز

حوزه/ در سال ۸۸ دشمنان تا بن دندان مسلح انقلاب اسلامی تمام توان خود را به کار بستند تا این نظام را ساقط نموده و با انقلابی مخملی رژیم را از بین برده و نظام دلخواه خود را جای گزین نظام حاکمیتی ایران کنند! اما مردم اهواز در هفت دی، مقابل مزدوران خارجی قیام کرده و زمینه‌ساز قیام سراسری ملت ایران در ۹ دی شدند که این راهپیمایی‌ها، طومار فتنه گران را در هم پیچید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، در سال ۸۸ دشمنان تا بن دندان مسلح انقلاب اسلامی، تمام توان خود را به کار بستند تا این نظام را ساقط نموده و با انقلابی مخملی رژیم را از بین برده و نظام دلخواه خود را جایگزین نظام حاکمیتی ایران کنند، اما مشی مقتدرانه و رهبری داهیانه امام خامنه‌ای و کوتاه نیامدن معظم له در مقابل عدم ابطال انتخابات و همچنین حمایت جدی مردم از ولایت‌فقیه و رهبری نظام سبب شد طومار فتنه گران درهم پیچیده شود.

۸ماه کشور در تب‌وتاب فتنه سوخت، اما سکان‌دار نظام اسلامی به دلیل مدیریت صحیح الهی، انقلاب را هدایت نمود و پرچم نظام با فتنه دشمنان نه‌تنها پایین نیامد، بلکه بر افراشته‌تر در دنیا نمایان شده است.

اما باید دید هدف فتنه گران از ایجاد فتنه در کشور ما چه بود؟ پاسخ این سؤال را باید در بیانات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) جستجو نمود.

معظم له در دیدار با مردم گیلان فرمودند: «هدف از ایجاد فتنه گمراه کردن مردم است» اما جای تأسف است که فتنه گران داخلی با ایجاد آشوب در جامعه ما دشمن را دل‌خوش کردند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی مجدد فرمودند: «گناه بزرگ فتنه گران امیدوار کردن دشمن بود.» و آنچه باعث شد به فتنه دشمنان صدمه جدی وارد کند دو امر اساسی بود؛

۱- هدایت‌ها، زمان‌شناسی، شجاعت و دشمن‌شناسی؛

رهبر دوراندیش حضرت امام خامنه‌ای(دامت برکاته) که پس از ارتحال معمار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) به‌خوبی هدایت این نظام را عهده‌دار شدند و جهان اسلام را با بهترین وجه مدیریت می‌کنند.

۲- حدت کلمه مردم؛

مردمی که در انتخابات همانند دیگر صحنه‌ها حضور چشمگیر و دشمن‌شکن داشتند، نتوانستند بی‌حرمتی‌ها به اصل ولایت‌فقیه و نظام اسلامی را مشاهده کنند، لذا با حضور میلیونی در ۹ دی سیلی محکمی به فتنه گران و اربابان آن‌ها زدند.

اما در ۷ دی‌ماه ۸۸ اهواز چه گذشت؟

طرح اولین جرقه برای نخستین تجمع فرزندان انقلاب در مسجد الغدیر اهواز کلید خورد.

فرزندان حضرت روح‌الله(ره) و سربازان رهبر آگاه انقلاب اسلامی، نتوانستند سوخته شدن پرچم‌ها و خیمه‌ها و عزاداران در روز عاشورای حسینی را مشاهده کنند و به ابراز نگرانی صرف کفایت کنند.

عاشقان تفکر امام خمینی(ره) و ادامه‌دهندگان سیره پیر جماران نتوانستند مشاهده کنند به تصویر امام راحل هتاکی شد، ولی آرام بنشینند.

گوش پیشکسوتان و جوانان گوش‌به‌فرمان و انقلابی اهواز همچون دیگر مردم خداجو و انقلابی ایران توان شنیدن شعارهای هنجارشکنانه و هتاکانه به ساحت قدس سیدالشهدا و امام عصر(علیهم‌السلام) و همچنین شنیدن اهانت به امام بزرگوار و رهبری معظم انقلاب را نداشت.

لذا پس از طرح جلسه راهپیمایی هفتم دی‌ماه در مسجد الغدیر با هماهنگی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اهواز از طریق روحانیت انقلابی این شهر شهیدپرور در مساجد و ادارات و شبکه سیمای خوزستان اعلام عمومی شد و در روز ۷ دی اولین راهپیمایی دشمن‌شکن در محکومیت فتنه گران داخلی و خارجی از فلکه شهدا تا دادگستری راهپیمایی باشکوه خاصی برگزار شد که به اعتراف پیشکسوتان حاضر در راهپیمایی ۷دی اهواز، این راهپیمایی یادآور اولین تظاهرات مردم اهواز علیه رژیم پهلوی بود.

شکوه وحدت و جمعیت چشمگیر از اقوام مختلف در خوزستان و اهواز در حمایت از حضرت امام خامنه‌ای(دامت برکاته) و نظام مقدس اسلامی در این راهپیمایی بی‌نظیر موج می‌زد.

هفتم دی‌ماه برباد دهنده طومار فتنه گران در اهواز بود و جا دارد این روز در تقویم کشور بنام روز حماسه و بصیرت اهواز ثبت گردد.

مردم این شهر ثابت کردند همان‌گونه که در ۴ شنبه سیاه، اهواز از خون جوانان این شهر برای حمایت از امام امت به دست دژخیمان شاه گلگون شد، در حال حاضر نیز حاضر هستند برای دفاع از مقام عظمای ولایت و حمایت از آرمان‌های انقلاب اسلامی جان خود را فدا کنند.

هفتم دی‌ماه زمینه‌ساز حضور مردم ایران در راهپیمایی سراسری روز بصیرت ملت در ۹ دی‌ماه ۸۸ شد.

ملت ایران نشان دادند همان‌گونه که در جنگ تحمیلی صورت دشمنان به‌ویژه استکبار به خاک مالیده شد، در جنگ نرم دشمن نیز با بصیرت مثال‌زدنی استکبار را زمین‌گیر خواهند نمود.

۷دی که زمینه‌ساز حماسه ۹دی‌ماه شد برای ما ثابت کرد که ملت ما می‌تواند با رهبری‌های امام گونه مقام عظمای ولایت به سمت و سویی حرکت کند و قله‌هایی را فتح نماید که دشمنان این ملت به‌طورکلی از دست یافتن به آن مأیوس شود و وقتی دشمنان ما مأیوس شدند، انقلاب ما از شر آنان خلاص خواهد شد و مسئولین کشور باید با چنین روحیه‌ای در مقابل دشمنان ایستادگی نموده و به لبخند دشمنان دل‌خوش نباشند که وعده دشمنان کف روی آب و پوشالی بوده و تنها وعده‌های خداوند یکتاست که در میدان عمل محقق می‌شوند.

۹دی دست عنایت خدا و تحقق وعده‌ای از وعده‌های الهی بود که قرآن به ما می‌آموزد؛ (كَم مِن فِئَةٍ قَليلَةٍ غَلَبَت فِئَةً كَثيرَةً بِإِذنِ اللَّهِ)

استکبار جهانی، ایادی داخلی و خارجی به‌ همراه سران فتنه دست‌به‌دست یکدیگر دادند تا نظام اسلامی را از پای درآورند اما خدا ثابت کرد آن‌وقتی که انقلاب ما نهال نوپایی بود، فتنه دشمنان اثرگذار نبود، در سال جاری که مشغول تدارک دیدن جشن‌های ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی هستیم به لطف خدا دشمنان نمی‌توانند به نظام صدمه‌ای وارد سازند.

 

یادداشت از؛ حجت‌الاسلام شریعت شوشتری

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی محمدی IR ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۷
    1 0
    مثل همیشه عالی بود. خداوند این شیخ مجاهد رو حفظ کنه.
  • محمدرضا علوی IR ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۷
    0 1
    باسلام. شیخ بزرگوار سال۸۸یه اتفاقی توی مملکت افتاد که پدرشون روهم درآوردن. شمااز خاندان اهل علم شوشتر هستید که اجداد شماهمه از بزرگان بودن. بهتره به تدریس وتألیف مشغول باشید ووقت خودتونو برای مسائل سياسی هدر ندین.تقدس ونورانیت ومقبولیت حضرتعالی اینقدر زیاده از توان گفتن ماخارجه،لطفا شما بااین چیزای الکی از بین نبرید. ببخشید،بعنوان یه طلبه خواستم محضرتون عرض ارادت کنم.
  • عچرش IR ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
    1 0
    سلام برشیخ بزرگوار.سپاس ازمجاهدتون.
  • مصطفی پوررکنی IR ۰۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
    1 0
    سلام علیکم.یادداشت مختصر وبامحتوا بود،همیشه ما رواز تراوشات دینی وسیاسی فرهیخته ارجمندحجت الاسلام شریعت شوشتری مارو بهره مند بفرمایید.از مسؤلین حوزه نیوز هم بابت مطالب متنوع وقابل استفاده از علمای دین سپاسگذارم.
  • مسعود حلمی IR ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
    1 0
    سلام علیکم ضمن تشکر از حجت الاسلام حاج آقا شریعت بابت این متن جامع و روشنگرانه فقط به نظر بنده بسیار مفید است اگر با عنایت ایشان فایل صوتی این مقاله نشر و پخش گردد. حتما این مهم خیلی از ناهوشیاران را هوشیار می نماید.
  • رضاسیاح IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
    1 0
    من بعنوان نسل جدید اصلا نمیدونستم سال ۸۸روز۷دی مردم اهواز اومدن راهپیمایی کردن وزمینه ساز۹دی شدن.خدا به شیخ امین عزیز خیر بده که مارومتوجه کرد.از این جور یادداشت ها بیشتر استفاده بشه که نسل جدید بیشتر از فتنه ها باخبر بشه. از دوستان خبرگزاری حوزه علمیه هم ممنونم.
  • روح الله صباغ شوشتری IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
    1 0
    باعرض سلام و تشکر از شیخ بزرگواروعزیزان خبرگزاری حوزه.اگربشه یه سیر سیاسی مشخص کنید که استاد بزرگوار حاج آقای شریعت شوشتری در این راستا مطلب بنویسن خیلی عالیه،چون قلم وبیان شیخ امین طوریه که خیلی عالی مطرح میکنه و اسم شخص یا گروه خاصی هم نمیاره اما همه میفهمن دراره درباره چه شخصی وچه گروهی صحبت میکنه. یه سری کد میده همه میفهمن داره چی میگه واین خودش یه هنره. این پیشنهاد من بود. مجددا از شیخ عزیز و دوستان این خبرگزاری ممنونم.