پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سید احمد صافی نماینده آیت الله سیستانی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید احمد صافی نماینده آیت الله سیستانی در خطبه های نماز جمعه گفت: مدرسه مکانی است که در آن مردان و زنان ساخته و تربیت می شوند، لذا مسئولین باید به وظایف خود در قبال جوانانی که به سمت ما می آیند، عمل کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید احمد صافی نماینده آیت الله در خطبه های نماز جمعه که در حرم امام حسین (علیه السلام) ایراد شد، گفت: مدرسه مکانی است که در آن مردان و زنان آینده ساخته و تربیت می شوند، لذا مسئولین باید به وظایف خود در قبال جوانانی که به سمت ما می آیند، عمل کنند.

وی ادامه داد: جوانان دارای امید، هدف و توانایی هایی هستند که با آن می توانند یک کشور را بسازند، امّا خانواده ها از سردرگمی فرزندان خود و مدرسه از تنبلی دانش آموزان رنج می برند که مسئولین تربیتی باید این مسئله را حل کنند.

سید صافی اشاره کرد: نوعی از همگسستگی در میان خانواده ها به خاطر از بین رفتن امید در میان جوانانی که عقلشان منحرف شده و بی هدف شده اند، بوجود آمده است. جوانان در سنی هستند که معنی این سخن را متوجه نمی شوند، امّا در آینده آن را خواهند فهمید و ما به جوانانمان می گوییم که وقت می گذرد.

وی ادامه داد: مدرسه ها در مقابل این مسئله، مسئولیت تاریخی، اخلاقی و اجتماعی دارد و باید از دانش آموز یک عنصر فعّال بسازد؛ چرا که بسیاری از شکایت هایی که در این مرحله می شنویم و می بینیم به خاطر عدم تربیت درست و بی توجهی به مراحل تربیتی دانش آموزان است.

امام جمعه کربلا با تاکید بر اینکه جوانان ذخیره، معدن، امید و آرمان کشور هستند، از معلمین و مربیان خواست دانش آموزان را بر اساس وطن دوستی، احترام به ارزش ها و علم دوستی تربیت کند که اگر بد تربیت شود باری بر دوش کشور خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha