جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سید صدرالدین قپانچی امام جمعه نجف اشرف

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قپانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه سفر ترامپ به عراق و بازدید از پایگاه نظامی "عین الاسد" را نشانه شکست و نگرانی او دانست و از استانداری نجف اشرف خواست قداست این استان را حفظ کند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قپانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه سفر ترامپ به عراق و بازدید از پایگاه نظامی "عین الاسد" را نشانه شکست و نگرانی او دانست و از استانداری نجف اشرف خواست قداست این استان را حفظ کند.

وی از موضع گیری دولت عراق در نپذیرفتن دیدار و استقبال از ترامپ قدردانی کرد و خواستار خروج نیرو های آمریکایی از عراق شد همچنان که از سوریه خارج شد و گفت: عراق بدون نیرو های آمریکایی می تواند امنیت و استقرار خود را حفظ کند.

طراحی تصویر دیکتاتور رژیم بعث و جشن گرفتن با آن مخالف قانون اساسی است

حجت الاسلام و المسلمین قپانچی در بخش دیگر گفت: طراحی تصویر صدام دیکتاتور معدوم رژیم بعث و جشن گرفتن با آن، آزادی محسوب نمی شود، بلکه سه مورد خلاف قانون رخ داده است؛ اول اینکه احساسات عراقی ها به بازی گرفته شده، دوم سوء استفاده از دانشگاه در جنگ سیاسی و سوم مخالفت با قانون اساسی است که ترویج حزب بعث را جرم می داند.

وی خواستار حفظ قداست شهر نجف اشرف شد و گفت: نباید به هتل ها اجازه داد که در آن مراسم رقص و آوازخوانی برگزار کنند؛ چراکه شهر های مقدس حرمت خاصی دارند.

امام جمعه نجف اشرف انفجار تروریستی شهر تلعفر عراق را محکوم کرد و به اهالی ترکمان تسلیت گفت.

آیت الله شاهرودی یکی از شاگردان آیت الله شهید محمد باقر صدر بود

حجت الاسلام و المسلمین قپانچی درگذشت آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی را تسلیت گفت و اشاره کرد: آیت الله شاهرودی یکی از شاگردان آیت الله شهید محمد باقر صدر است که جایگاه بزرگی در جمهوری اسلامی دارد و ما به این مسئله افتخار می کنیم.

وی به آیت الله عیسی قاسم از علمای بحرین که به نجف اشرف سفر کرده، خوش آمد گفت و تصریح کرد: آیت الله قاسم به جهاد، ورع، تقوا و حمایت از ملت خود معروف است.

آیت الله سیستانی تبریک به مسیحیان را جایز می دانند

امام جمعه نجف اشرف در خطبه دینی میلادی مسیح را به مسیحیان جهان و عراق تبریک گفت و اشاره کرد: مسیحیان عراق به دست تروریسم مورد ظلم و ستم قرار گرفتند.

حجت الاسلام و المسلمین قپانچی نسبت به فرهنگ لهو و لعب و مستی در این مناسبت هشدار داد و به فتوای آیت الله سیستانی اشاره کرد که تبریک به مسیحیان را جایز می دانند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha