پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
 مشروبات الکلی

حوزه/ درحالی که در منطقه هولو سلانگور، در مالزی، ۹۰% جمعیت را مسلمانان تشکیل می‌دهند، اعضای محله و مسجد با جمع آوری امضا خواهان توقف فروش مشروبات الکلی در دو سوپرمارکت هستند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از malaymail، اعضای مسجد و ساکنان محلی در هولو سلانگور، منطقه‌ای در ایالت سلانگور در کشور مالزی، با جمع آوری امضاء قصد دارند فروش مشروبات الکلی در دو سوپرمارکت در نزدیکی مسجد را ممنوع سازند.

امامان جماعت مسجد می گویند صاحبان سوپرمارکت های اطراف این مسجد نسبت به احساسات مسلمانان و ساکنان مکلی بی تفاوت بوده و اقدام به فروش مشروبات الکلی می کنند.

محمد عظم الدین امام جماعت مسجد گفت: این مغازه ها در مکانی واقع شده اند که 98% ساکنان محله آن مسلمان هستند، ما تاکنون موفق به جمع آوری 800 امضاء از میان ساکنان شده ایم، این ابتکار از سال گذشته آغاز شده و امیداوریم بتوانیم بیش از 3 هزار امضاء جمع آوری کنیم.

وی افزود: صاحبان سوپرمارکت ها نیازی به فروش مشروبات الکلی در یک منطقه با اکثریت جمعیت مسلمان ندارند، بنابراین باید فروش آزادانه این کالاها را متوقف سازند.

این امام جماعت همچنین گفت که بسیاری از ساکنان محلی از فروش مشروبات الکلی و نسبت به نگرانی از تاثیرات منفی آن به ویژه برروی جوانان شکایت کرده اند.

وی گفت: الکل مادر همه بدی هاست و می تواند موجب جرایم متعدد شده و امنیت خانواده ها را به خطر می اندازد. بطری های خالی مشروب در اماکن متروکه و محل تجمع جوانان پیدا شده اند و نمی دانیم چه کسانی در این کار دست داشته اند، اما نگرانیم که جوانان مسلمان نیز تحت تاثیر قرار بگیند.

 

گفتنی است: این نخستین باری نیست که فروش مشروبات الکلی در مناطق مسلمان نشین مالزی مشکل ساز می شود، در ژانویه 2015 نیز ادریس هارون وزیر ایالتی در منطقه مالاکا گفته بود که فروشندگان مغازه ها در مناطقی که 90%  جمعیت آنان مسلمان می باشند، باید دست از فروش مشروبات الکلی بردارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha