شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
۹ دی

حوزه/ ۹ دی برگ زرینی از تاریخ را برای ابدیت در تاریخ انقلاب اسلامی ماندگار ساخت، روزی که از آن به «یوم‌الله» یاد می‌شود و هرگز از خاطره ملت همیشه در صحنه ایران محو نمی‌شود.

 خبرگزاری «حوزه» - بیرجند، حماسه نهم دی ماه و حضور عاشورایی مردم حماسه ساز و ولایتمدار ایران اسلامی در راهپیمایی 9 دی ماه 1388 نقطه عطفی در تاریخ انقلاب و برگ زریّن دیگری در افتخارات مرد و زن ایرانی به حساب می آید؛ حماسه نُهم دی نماد عزّت، استقلال و بصیرت مردمی است که تا پای جان برای حفظ اصول اسلام و آرمان‌های انقلاب ایستاده اند و با صدای رسا اعلام کردند که اگر دشمن در برابر دین آنها بایستد در برابرتمام دنیای آنها خواهند ایستاد.

روز نهم دی ماه در تاریخ انقلاب اسلامی با عنوان روز «بصیرت» تبدیل به یوم الله و ماندگار گردید؛ در این روز ماندگار و تاریخی ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی، حماسه ای دیگر آفرید و دشمنان خدا و دینش را مأیوس و ناامید ساخت و قلب امام زمان(عج) و نائب بر حقش امام خامنه ای را شاد ساخت.

در روز نهم دی ماه 88، مشروعیت سیاسی نظام اسلامی ایران بار دیگر با حضور خودجوش ده ها میلیونی مردم در تهران و تمامی شهرهای دیگر کشور به جهانیان اعلام گردید.

روز نهم دی روزی است که مردم ایران نشان دادند که با بصیرتند و در میان گرد و غباری که فتنه گران به پا کرده اند هرگز، نه راه را گم می کنند و نه دست از راهبر واقعی که همانا ولایت فقیه است، بر می دارند و در نهایت روز نهم دی روزی است که مردم مسلمان و انقلابی ایران نشان دادند که این جمله حضرت امام (ره) را که فرمودند: "پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت تان آسیب نرسد" به خوبی در عمل به آن معتقد و پایبند هستند، نهم دی ماه یک هزار و سی صد و هشتاد و هشت، جشن بلوغ فکری و شخصیتی نظام اسلامی بود.

همزمان با این روز بزرگ و تاریخی برآن‌ شدیم تا گفتگویی با چند تن از روحانیون شیعه و سنی‌ خراسان‌جنوبی داشته باشیم تا بیشتر از ابعاد این روز مهم مطلع شویم.

بیعت مجدد ملت با امام(ره) و رهبری

مولوی غلام حیدر فاروقی، امام جمعه اهل سنت بیرجند در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند با گرامیداشت حماسه 9 دی، اظهار کرد: بر کسی پوشیده نیست که تهدید فتنه در 9 دی 88 تبدیل به فرصت شد و یک شکوه تاریخی بزرگ در این روز برای تاریخ ایران اسلامی برای همیشه به ثبت رسید.

وی با بیان این‌که حماسه 9 دی به عنوان نماد بصیرت، ولایتمداری و غیرت دینی ملت ایران است، تصریح کرد: آنچه مسلم است آن است که راهپیمایی عظیم مردم در این روز بزرگ و تاریخی، بیعت مجدد ملت با امام راحل (ره) است.

امام جمعه اهل سنت بیرجند ادامه داد: یکپارچه ماندن امروز ایران اسلامی و به ستوه‌ آمدن آمریکا و اسرائیل از دست ایران را مدیون وجود ولی فقیه و نعمت ولایت در جامعه هستیم.

مولوی فاروقی‌ با تاکید بر این که ملت ایران بایستی همواره به وجود رهبر معظم انقلاب اسلامی و بصیرت مردمان انقلاب اسلامی ایران به خودش ببالد، یادآور شد: بنا به فرموده معظم‌له، "9 دی یکی از مصادیق ایام الله است" که نباید به دست فراموشی سپرده شود.

وی عنوان کرد: حماسه ۹دی در تاریخ انقلاب و نظام جمهوری اسلامی سالروز بصیرت و میثاق با رهبری است.

امام جمعه اهل سنت بیرجند با اشاره به این مهم که حماسه ۹دی هرگز از اذهان ملت شریف ایران پاک نمی‌شود، اذعان داشت: همانطور که اشاره شد، مردم توطئه دشمنان را که در راستای براندازی نظام از ماه‌ها قبل برنامه ریزی کرده بودند، با حضور یکپارچه خود پاسخ قاطع دادند و با تبعیت از رهنمودهای حکیمانه رهبرمعظم انقلاب از هرج و مرج و دسیسه های برنامه ریزی شده فتنه گران در امان ماند.

فتنه گران با حضور مردم در صحنه، توان تفرقه افکنی و دشمنی ندارند

حجت الاسلام حسین ابراهیمی عضو جامعه روحانیت مبارز نیز در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، گفت: تجمع مردمی ۹ دی پیام ولایتمداری ملت ایران را به جهان مخابره‌ می‌کند.

وی ضمن اشاره به این مهم که نهم دی یکی از مولفه‌های قدرت جمهوری اسلامی ایران است، اظهار داشت: متأسفانه همه تلاش دشمن در راستای کمرنگ کردن اینگونه حماسه هاست که بایستی بسیار هوشیار باشیم.

نماینده پیشین مردم بیرجند در مجلس شورای اسلامی‌ ضمن اشاره به هوشیاری ملت ایران، تصریح کرد: خوشبختانه مردم با بصیرت در مقابل فتنه‌ها حماسه‌ای مانند حماسه نهم دی آفریدند.

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان این‌که مردم هرگز اجازه نخواهند داد که فتنه گران در کشور جولان دهند، خاطرنشان کرد: مردم عزیزمان با توکل به خدا و تبعیت از ولایت فقیه و با هوشیاری کامل، پوزه دشمنان نظام را به‌ خاک خواهند مالید.

وی حفظ نظام جمهوری اسلامی را بر همگان واجب دانست و تاکید کرد: بایستی همه ما با هوشیاری و ذکاوت از این نظام مقدس محافظت کنیم.

حجت الاسلام ابراهیمی ادامه داد: فتنه گران با حضور مردم در صحنه های مختلف دیگر توان تفرقه افکنی و دشمنی در جامعه را ندارند و آحاد جامعه به خوبی از منویات شهدا و امام خمینی(ره) حراست می کنند.

عضو روحانیت مبارز با اشاره به این‌که بایستی عبرت‌های 9 دی را مرور کنیم و از کید دشمن غافل نباشیم، افزود: نباید بهانه به دست دشمن داده شود، چرا که دشمنان همواره برای ما برنامه دارند و باید قدرت و قدر رهبر معظم انقلاب را بدانیم و بصیرت خود را بالا ببریم.

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به دستاوردهای 40 ساله انقلاب و مقایسه موقعیت کنونی انقلاب با آرمان های صدر انقلاب، ابراز کرد: آنچه که بایستی مورد توجه ویژه قرار گیرد موقعیت کنونی و قدرت منطقه ای کشور ماست که باعث شده هیمنه آمریکا در منطقه شکسته و از عراق و سوریه بیرون رود.

 رفتار امویان تکرار شد

حجت الاسلام ناصر احترامی‌، مسئول تعلیم و تربیت ناحیه مقاومت میثم مشهد نیز در گفت‌گو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند با اشاره به این مهم که یوم الله ۹ دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت است، گفت: براساس فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی،" روز ۹دی برای همیشه در تاریخ ماندگار شد تا دشمن بداند که این پیوند میان ملت و انقلاب نا گسستنی و پایدار است".

وی اضافه کرد: 9 دی به جهان نشان داد که ملت ایران هیچ گاه از مسیر ولایت و رهبری دور نخواهد شد و به آن پشت نخواهد کرد و همیشه و در هر موقعیتی مدافع آن خواهد بود.

مسئول تعلیم و تربیت ناحیه مقاومت میثم مشهد با بیان این‌که 9 دی ماه از روزهایی است که در تاریخ کشور ماندگار شد، عنوان کرد: تکلیف تک تک مردم است که رهروی راستین راه بصیرت دینی باشند.

حجت الاسلام احترامی اضافه کرد: حضور آگاهانه مردم در 9 دی بساط سلطنت طلب ها را در هم پیچید و کسانی که در آن روز به صحنه آمدند اعلام کردند ما با تقدیم 220 هزار شهید پای این انقلاب ایستادیم.

وی با اشاره به این‌که فتنه ۸۸ زهری بود که توسط فتنه گران در کام مردم ریخته شد، یادآور شد: این روز باعث شد که زهر فتنه تا ابد در کام فتنه‌گران بماند.

مدیر سابق مدرسه علمیه امام محمد باقر(ع) خضری ضمن اشاره به گذشت چهارده قرن از حوادث کربلا و اینکه جماعتی رفتار امویان را تکرار کردند و با نماد سبز علوی به جنگ آموزه‌های عاشورایی برخاستند، متذکر شد: نفاق، دورویی و تزویر در تاریخ تکرار می‌شود و همچنان که مقام عظمای ولایت هشدار دادند بایستی همیشه مراقب فتنه‌گران باشیم.

مردم ایران هرگز فتنه 88 را فراموش نخواهند کرد

حجت الاسلام احترامی از نه دی به عنوان روزی بزرگ در تاریخ انقلاب اسلامی یاد کرد و افزود: ۹ دی روزی است که ملت سرافراز ایران در تجمع بزرگ و میلیونی خود، استکبار جهانی را به زانو درآوردند و با حرکت خودجوش در دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های الهی به خیابان‌ها آمدند و بار دیگر به ولایت، لبیک گفتند.

وی با اشاره به این نکته که حماسه 9 دی واقعه‌ای ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی است، گفت: رسانه‌های جمعی بایستی با تشریح ابعاد آن از زوایای مختلف بویژه نقش زنان، عظمت آن را به تصویر بکشند و اهمیت بصیرت و هوشیاری دربرابر نیرنگ‌های دشمن را بیان کنند.

مسئول تعلیم و تربیت ناحیه مقاومت میثم مشهد با تاکید بر این مهم که مردم ایران هرگز فتنه 88 را فراموش نخواهند کرد، گفت: ملت همیشه در صحنه ایران با حضور گسترده در راهپیمایی ۹دی قطعا موجبات یاس دشمن را بیشتر از گذشته فراهم خواهند کرد.

9 دی تکرار تاریخ بود

حجت الاسلام علی ابطحی‌مقدم رئیس مدرسه علمیه جعفریه قائن نیز در گفتگو با خبرنگار «حوزه»در بیرجند با بیان این‌که 9 دی تکرار تاریخ بود، متذکر شد: 9 دی نتیجه جنگ جمل بود، 9 دی امتحان ملت و تجدید بیعت با ولایت بود.

وی با اشاره به این‌که 9دی تجدید بیعت با نائب امام زمان(عج) در عصر غیبت بود، گفت: این روز، روز پیروزی ملت در برابر دشمن بود و درواقع روز پیروزی اسلام در برابر طاغوت بود.

رئیس مدرسه علمیه جعفریه قائن ادامه داد: مقام معظم رهبری نام حرکت ارزشمند مردم را در ۹دی، "حماسه" نامیدند؛ حماسه یعنی کار افتخارآفرین شجاعانه که با مهارت انجام می شود.

حجت الاسلام ابطحی‌مقدم همچنین از حماسه ۹ دی به عنوان بیعتی با ولایت یاد کرد و افزود: در حقیقت این روز، تجلی میثاق امت با ولایت و تجلی بصیرت امت همیشه در صحنه ایران اسلامی بود.

مدیر مدرسه علمیه جعفریه قائن‌ ضمن اشاره به این‌که بصیرت لازمه تقویت یک حکومت است، تبیین کرد: با وجود یک امت پا به کار و همیشه در صحنه، توطئه های درون مرزی و برون مرزی نمی تواند تاثیرگذار باشد.

۹ دی روز تولد مجدد انقلاب است

حجت الاسلام ابطحی‌‌مقدم ۹دی را به تولد مجدد انقلاب تشبیه کرده و مطرح کرد: آنچه مسلم است آن است که حماسه ۹ دی نماد عزت، استقلال و بصیرت مردم ولایت مدار ایران اسلامی بود که نشان داد ملت ایران انقلاب خود را دوست داشته و در راه اعتلای آن می کوشند.

وی با تاکید بر این‌که یاد و خاطره حماسه 9دی بایستی با قوت بیشتر گرامی داشته شود، اذعان داشت: تکرار و یادآوری حماسه 9دی برای مردم و به ویژه جوانان امری لازم و ضروری است تا در آینده اگر با چنین جریان‌های منحرفی که با شعارهای جدید و ظاهری موجه روبرو شدند فریب شعارهای کاذب و منافقانه آنان را نخورده و شیفته محتوای مسموم و کشنده‌ آنها نشوند، چراکه اگر حماسه 9دی خلق نمی‌شد درواقع امروز ما دیگر آن ارزش‌ها و آرمان‌هایی را که امام راحل(ره) در ایجاد انقلاب به دنبال آن بود را شاهد نبودیم.

سخن پایانی:

۹دی برگ زرینی از تاریخ انقلاب اسلامی را برای ابدیت در تاریخ انقلاب اسلامی ماندگار ساخته است؛ روزی که از آن به "یوم‌الله"‌ یاد می‌شود و هرگز از خاطره ملت همیشه در صحنه ایران محو نمی‌شود، چرا که در این روز بزرگ، برای چندمین‌ بار طومار استعمار در هم پیچیده شد.

گزارش: فرزانه احمدی

 انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha