پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
برگزاری « کارگاه سواد پژوهشی» در مدرسه فقهی امیرالمؤمنین(ع)قم

حوزه/ اولین نشست از «سلسله کارگاه های سواد پژوهشی» در مدرسه فقهی امیرالمؤمنین (علیه السلام) در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، معاونت پژوهش مدرسه فقهی امیرالمؤمنین علیه السلام، با هدف توانمندسازی و ارتقاء سطح سواد پژوهشی دانش پژوهان مدرسه در مهارت های آموزشی و پژوهشی و تسلط علمی و عملی بر روشهای اصیل و نوین آموزش و پژوهش در علوم اسلامی براساس گفتمان علمی"فقه الخمینی" و مبتنی بر"نظامنامه آموزشِ پژوهش محور" مدرسه فقهی، اقدام به تدوین و اجرای "طرح ارتقاء سواد پژوهشی طلاب"  در قالب " سلسله کارگاه های سواد پژوهشی" نموده است.
بر اساس این گزارش: در راستای افزایش دانشِ مهارتهای تحصیل و روشهای پژوهش و تحقیق، سلسله کلاسهای آموزشِ سواد پژوهشی به شکل کارگاهی(تئوری+ عملی) مبتنی بر مبانی و سبکِ آموزش و پژوهش مدرسه فقهی ویژهی طلاب سطوح عالی و خارج براساس زمانبندی ذیل برگزار می گردد.
 

*اهداف این نشست
بهینه سازی نظام آموزشی با رویکرد پژوهش مداری؛ تسلط بر مبانی و سبک آموزشی و پژوهشی مدرسه فقهی؛ زمینه سازی جهت تولید تألیفات پژوهش محور طلاب؛ از اهداف این نشست بیان شده است.

*برنامه های نشست اول
در نشست اول که با حضور حجت الاسلام والمسلمین فرحانی، مدیریت، معاونین، اعضاء هیئت علمی، اساتید و طلاب محترم سطح عالی مدرسه برگزار شد، حجت الاسلام هاشمی، معاون پژوهش سطوح عالی و دروس خارج حوزه علمیه قم و همکاران وی و نیز حجت الاسلام نظری، مدیر جرایی طرح پایگاههای هدایت علمی و تربیتی حوزه علمیه قم حضور داشتند. 
لازم به ذکر است: سخنرانی حجت الاسلام هاشمی، معاون پژوهش سطوح عالی و دروس خارج حوزه علمیه قم؛ سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین فرحانی، مؤسس مدرسه فقهی امیرالمؤمنین علیه السلام، با موضوع"اجتهاد در بستر آموزشِ پژوهش محور" و  رونمایی از"نظامنامه آموزشِ پژوهش محور" مدرسه فقهی امیرالمؤمنین علیه السلام از دیگر برنامه های این نشست بود.

 

 

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha