پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رضا خدری-مدیر حوزه بوشهر

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان بوشهر گفت: آیت الله هاشمی شاهرودی با اینکه در قم کرسی پر رونق درس خارج داشت، ولی به خاطر نیاز نظام اسلامی، مسئولیت دستگاه قضایی را به عهده گرفت و خود را فدای نظام اسلامی کرد و کمتر عالمی به این درجه از فداکاری می­ رسد.

حجت الاسلام رضا خدری امروز در حاشیه برگزاری مراسم ارتحال آیت الله شاهرودی در شهر چغادک در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بوشهر با بیان اینکه آیت الله شاهرودی فقیه بصیر بود گفت: او اهمیت نظام و حکومت اسلامی را از همان هنگامی دانست که شاگرد شهید صدر بود؛ در نجف و با توجه به اهمیت فوق العاده ای که استادش برای حکومت اسلامی قائل بود او نیز عاشق نظام اسلامی شد و تا آخر عمر هم هر جا نیاز به روشنگری و حمایت بود از نظام اسلامی و رهبری عزیز به خوبی حمایت کرد.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر دیگر ویژگی آیت الله شاهرودی را استوار و با استقامت بودن عنوان کرد و گفت: با اینکه رژیم بعث صدام، استادش شهید صدر و بسیاری از هم درسی های او را به شهادت رساند و خود ایشان هم 40 روز تحت شکنجه صدامیان بود، ولی بر عقیده حقش استوار ماند. رژیم سفاک و خونخوار صدام بسیاری از سادات و خاندان علما را به شهادت رساند و سه نفر از برادران انقلابی ایشان هم که از حاکمیت اسلام و نظام اسلامی ایران حمایت می کردند تحت شکنجه قرار دادند، سپس به شهادت رساندند و از جنازه آن ها اثری پیدا نشد، در عین حال آیت الله هاشمی شاهرودی بر اندیشه و راهی که انتخاب کرده بودند باقی ماند.

حجت الاسلام خدری، تواضع عالمانه را از دیگر ویژگی های این عالم دانست و اظهار داشت: با اینکه در درجه بالای علمی قرار داشت و کمتر درسی مطالب عمیق فقهی و اصولی به اندازه درس ایشان داشت ولی تواضع و فروتنی عجیبی نسبت به دیگر علما و حتی نسبت به شاگردانش داشت.

وی این اتفاق را ضایعه ­ای اسفبار و جبران ناپذیر برای نظام و حوزه ­های علمیه دانست و ابراز داشت: در روایت داریم که درگذشت یک عالم فقیه و بصیر، ثلمه و ضایعه ­ای است که جبران نمی­ شود.

امام جمعه چغادک این عالم را یار با وفای نظام اسلامی دانست و ابراز داشت: با اینکه در قم کرسی پر رونق درس خارج داشت، ولی به خاطر نیاز نظام اسلامی، مسئولیت دستگاه قضایی را به عهده گرفت و خود را فدای نظام اسلامی کرد و کمتر عالمی به این درجه از فداکاری می­ رسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha