چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
نشست اخلاقی ویژه مبلغان و دانش آموختگان مدرسه علمیه خواهران حضرت زینب(س) میناب استان هرمزگان

حوزه/ تاریخ گویای حضور بانوان در عرصه های مختلف جامعه است و امروز نیز کسی نقش بانوان، خصوصا خواهران طلبه را در عرصه های مختلف از جمله پیروزی انقلاب اسلامی و راهپیمایی هایی مانند ۹ دی انکار نمی کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از هرمزگان، «خانم صالحی پور» در نشست اخلاقی ویژه مبلغان و دانش آموختگان مدرسه علمیه خواهران حضرت زینب(س) میناب استان هرمزگان که در سالن اجتماعات این مدرسه برگزار شد، با اشاره به اینکه نیمی از جمعیت کشور را بانوان تشکیل می دهند که بخش فعال و قابل توجه آن طلاب خواهر هستند، بیان کرد: مبلغان از جمله دانش آموختگان و فارغ التحصیلان حوزه های علمیه خواهران با حضور جدی و چشمگیر در عرصه تبلیغ، نقش مهمی در جامعه ایفا می کنند.

وی افزود: طلاب خواهر با حضور فعال و اثر گذار در سطح جامعه و انجام وظایف دینی و شرعی خود باعث اصلاح نیم دیگری از بانوان جامعه خواهند بود.

 صالحی پور، صفات شخصیتی حضرت فاطمه زهرا(س) را بهترین الگوی شخصیتی بانوان دانست و گفت: حضرت فاطمه(س) بنا به فرمایش امام علی(ع) تا زمان حضور در خانواده برای همسر و فرزندان مایه آرامش بودند که طلاب با الگو قرار دادن این بانوی بزرگ اسلام راهگشای مشکلات خانوادگی بانوان در جامعه شوند.

معاون پژوهش مدرسه علمیه خواهران حضرت زینب (س) میناب، افزود: تاریخ گویای حضور بانوان در عرصه های مختلف جامعه است و امروز نیز کسی نقش بانوان، خصوصا خواهران طلبه را در عرصه های مختلف از جمله پیروزی انقلاب اسلامی و راهپیمایی هایی مانند 9 دی انکار نمی کند.

صالحی پور با بیان این که حضور یک مبلغ دینی و فرد خودساخته در هدایت دینی مردم موثر است، تأکید کرد: طلاب با شناخت نقش و جایگاه خود در جامعه و این عنایت الهی به خود، باید تمام تلاش و همت خود را برای هدایت جامعه بخصوص نسل جوان بکار گیرند.

وی، وظیفه امروز طلاب را تربیت نیروی انسانی عنوان کرد و افزود: هیچ چیز حتی هجمه های زیادی که علیه اسلام، مسلمانان و مکتب اسلام وارد می شود، نباید روحیه و اراده مبلغان دین در راه تلاش برای سعادت جامعه ضعیف کند.

استاد حوزه در پایان به معرفی منابع نوشتاری و دیجیتالی برای تبلیغ مبلغان پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha