پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
شادی الحسنی

حوزه/ شادی الحسنی کارشناس یمنی گفت: کشورهای استکباری تلاش کردند عربستان را نجات دهند.آن هم در زمانیکه جهان شاهد نتایج جنگ اعم از قحطی و مشکلات انسانی در یمن بود این مشکلات به خاطر تشدید محاصره و بستن بندر الحدیده اتفاق افتاد.

بعد از گذشت حدود 4 سال از تجاوز بی‌رحمانه ائتلاف سعودی و آمریکایی به کشور یمن و بر جای گذاشتن هزاران کشته و زخمی و از بین رفتن زیرساخت‌ها و خانه‌ها در یمن و خطر قحطی برای 14 میلیون یمنی طرف های عربی و غربی دخیل در جنگ یمن بدون به دست آوردن کوچک‌ترین دستاوردی خواهان پایان جنگ در این کشور از طریق مذاکرات سیاسی شدند.

در حالی مذاکرات سوئد با توافق بر سر تبادل اسرا به پایان رسیده که قرار است دور دوم مذاکرات ماه آینده آغاز شود.

در همین راستا سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه با شادی الحسنی کارشناس یمنی به گفت وگو پرداخته است.

شادی الحسنی با اشاره به دستپاچگی محور غربی عربی برای پایان یافتن جنگ از طریق مذاکرات در گفت‌وگو با خبرنگار بین الملل حوزه گفت: دشمن ملت ما آبرویش را در حدیده از دست داد و با وجود  شایعه ها و  دروغ هایی که در روزهای اخیر منتشر کرده بود سربازان و مجاهدان ما جواب دندان شکنی  به آنها دادند و آنها را در الحدیده شکست دادند.

وی ادامه داد: آمریکا و اسرائیل و کشورهای عربی همچون عربستان و  امارات از این شکست ها ناراحت شدند؛ چراکه این حملات از قوی ترین حملات جهان معاصر بوده و از جدیدترین تجهیزات نظامی بهره برده بودند که این تجهیزات به  دست سربازان ما افتاد.

کارشناس یمنی تصریح کرد: از این رو کشورهای استکباری تلاش کردند عربستان را نجات دهند.آن هم در  زمانی که جهان شاهد نتایج جنگ اعم از قحطی و مشکلات انسانی در یمن بود این مشکلات به خاطر تشدید محاصره و بستن بندر  الحدیده اتفاق افتاد.از این رو دشمنان و حامیان غربی و عربی آنها به دنبال اجرای مذاکرات افتادند و از طرف های یمنی نیز دعوت کردند تا به مذاکرات سوئد بروند.

 

شادی الحسنی با اشاره به برخی از دستاوردهای مذاکرات سوئد گفت: اولین نکته در مذاکرات سوئد این بود که  حکومت صنعا موضوع آزادی اسیران و وضعیت انسانی مردم یمن را مطرح کردند و به خاطر مسائل انسانی در بسیاری از قضایا خیلی کوتاه آمدند تا فرودگاه باز شود و مشکلات مردم تا حدی حل شود .

وی گفت: در صورت اجرای توافقنامه ،بندرالحدیده باز شده و  کمک های دارویی و غذایی مورد نیاز وارد کشور می شود در مورد آزادی اسیران نیز تعداد 7500 نفر مورد توافق قرار گرفته و  در بقیه موارد عربستان و امارات همکاری نکردند. از این رو در مذاکرات بعدی در ماه آینده بقیه موارد مورد بحث قرار خواهد گرفت.

شادی الحسنی با اشاره به نقش مثبت  سازمان ملل در روند برگزاری مذاکرات گفت: دشمن ملت مظلوم یمن در مذاکرات گذشته همیشه بد عهد بوده و انشالله امیدواریم در مذاکرات آینده مفاد مذاکرات به نفع ملت مظلوم یمن باشد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha