جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام نوفرستی

حوزه/قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه پیاده روی اربعین مسیری در ادامه جریان عاشورا است، گفت: این مسیر تا زمان حاکمیت امام عصر(عج) برای آنانی که مومن هستند ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»از بیرجند، حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی، امروز در همایش سالانه خادمین ستادهای بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی اظهار داشت:  یوم الله ۹ دی یادآور بصیرت و ولایتمداری مردم و همراهی آنان با نظام اسلامی است.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی یادآور شد: هجمه به خیمه های عزاداران روز عاشورا، پرده ها را کنار زد و مردم فهمیدند این جریان یک فتنه است.

نوفرستی در ادامه همچنین ضمن تسلیت درگذشت آیت الله هاشمی شاهرودی، بیان داشت: آیت الله هاشمی شاهرودی استادی بزرگ و کارگزاری باوفا بود و تا زمانی که در عراق بودند در مقابل حزب بعث ایستادند.

وی اضافه کرد: شهادت سه برادر بزرگوارشان در شکل گیری جریانات اسلامی در عراق و هماهنگ با انقلاب اسلامی نقش مهمی داشت. ایشان چه در دوره ای که در شورای نگهبان و به عنوان فقیه خدمت کدند و چه در دوران 10 ساله تصدی ریاست قوه قضاییه و سپس ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام خدمات ارزشمندی به این نظام اسلامی ارائه کردند.

نوفرستی در ادامه با بیان اینکه پیاده روی اربعین مسیری در ادامه جریان عاشورا است، گفت: این مسیر تا زمان حاکمیت امام عصر(عج) برای آنانی که مومن هستند ادامه دارد.

وی اضافه کرد: امیدواریم بتوانیم با حضور در این مراسم در جریان عاشورا و نهضت اهل بیت، توفیق کسب پاداش داشته باشیم.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه امروز رهبری درخصوص جریان اربعین می فرماید «این جریان یک معجزه نظیر انقلاب اسلامی است و این فرصتی که برای بازسازی حرم ها فراهم شده یک فرصت استثنایی است»، گفت: امروز بیش از 25 میلیون نفر در پیاده روی اربعین به اعتاب مقدسه می روند.

وی با بیان اینکه قطعا ما نیاز داریم به کمیت ها، اما باید برای کیفیت ها تلاش کنیم، یادآور شد: تکریم زائران نکته ای است که خیلی مهم است و باید در پذیرایی ها و در بحث اسکان ما به سراغ زائران برویم تا اینکه آنها بیایند. نکته دیگر درخصوص کار فرهنگی است که بیشتر از این فرصت ها استفاده کنیم تا فقط تغذیه مادی نباشد و تغذیه معنوی هم صورت بگیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha