سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حماسه نهم دی

حوزه/ حجت الاسلام مشتاقی گفت: روحانیت نه تنها نیروی محرک حماسه ۹ دی بود، بلکه به عنوان پیش قدم و علمدار این حماسه نیز حضور داشت و در مباحث بصیرت دهی و بصیرت افزایی مهم ترین نقش را عهده دار بود.

حجت الاسلام محمد مشتاقی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان با گرامی داشت حماسه 9 دی، گفت: 9 دی یاد آور حماسه بسیار بزرگ مردم ایران است که در مقابل عده ای که به بهانه های واهی آرامش کشور را بر هم زده بودند، به صحنه آمدند.

وی افزود: محکوم کردن این اتفاقات نشانه از علاقه مردم به رهبری و نظام اسلامی است و برای آن که نسل های آینده نیز ارزش این حرکت را بدانند باید هر سال آن را گرامی بداریم.

حجت الاسلام مشتاقی با بیان این که مسئولان و مدیران باید قدردان این مردم فهمیده باشند، بیان داشت: اگر مردم به صورت خود جوش به صحنه نمی آمدند نیروهای نظامی و امنیتی باید با پرداخت هزینه بسیار بیشتری این آتش را خاموش می کردند، اما مردم کار را یکسره کردند.

استاد حوزه علمیه همدان ادامه داد: از آن جایی که همیشه برای هر انسانی امکان لغزش وجود دارد، لذا این وظیفه بر دوش همه ماست که با افزایش بصیرت خود از وقوع حوادث این چنینی جلوگیری کنیم.

وی با بیان این که استفاده از جایگاه روحانیت در بین مردم بهترین محرک و مسیر برای حرکت هایی همانند حماسه 9 دی است و نباید از این ظرفیت غافل شویم، اظهار کرد روحانیون با استفاده از تریبون های مختلف و با حضور در مکان های متفاوت و مساجد نقش مهمی را در ایجاد این اگاهی و بصیرت داشتند و به خوبی نقش خود را ایفا کردند.

حجت الاسلام مشتاقی در پایان تاکید کرد: روحانیت نه تنها نیروی محرک این حرکت بود، بلکه به عنوان پیش قدم و علمدار این حماسه نیز حضور داشت ودر مباحث بصیرت دهی و بصیرت افزایی مهم ترین نقش را عهده دار بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha