پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام براردی

حوزه/ امام جمعه تکاب گفت: آن‌هایی که در فتنه ۸۸ پای کار آمدند اعلام کردند که اصلا ولایت فقیه را قبول نداشتند و در واقع مبارزه آن‌ها با ولایت فقیه و حکومت دینی بود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام عیسی برادری، شامگاه شنبه در نشست بصیرتی اساتید و طلاب مدرسه علمیه رسول اکرم ( ص ) تکاب اظهار داشت: امروز ما وظیفه داریم فرهنگ ناب انقلاب اسلامی را به دنیا صادره کنیم، همان فرهنگی که در جبهه و جنگ دیدیدم و جوانان ما تا پای جان از انقلاب اسلامی دفاع کردند و همان فرهنگ را امروز در دفاع از حرم اهل بیت مشاهده می‌کنیم.

وی افزود: دشمنان نظام اسلامی به دنبال این هستند از ایران یک چهره خشن و منفور به دنیا معرفی کنند و با این کارها ایران هراسی و شیعه هراسی در دنیا به راه بیاندازند. امروز وظیفه ما این است که در مقابل دشمن، اسلام ناب محمدی را که ایران اسلامی پرچم‌دار آن است به دنیا معرفی کنیم.

 امام جمعه تکاب ادامه داد: بنا به سفارش پیامبر در هر زمانی فتنه‌ها بروز خواهند کرد و مردم در معرض امتحان هستند، در طول چهل سال، انقلاب اسلامی فتنه‌های زیادی را پشت سر گذاشته است از منافقین صدر انقلاب و کوی دانشگاه که عده‌ای که باید در خدمت نظام می‌بودند به دشمن سواری دادند و علیه ولایت فقیه قیام کردند تا فتنه سال 88 که بصیرت مردم آن را ناکام گذاشت.

وی اضافه کرد: امام خمینی ( ره ) ولایت فقیه را ضد دیکتاتوری معرفی می‌کند، چرا که ولایت فقیه بر اساس مردم سالاری دینی است و مردم با رای خود تمام ارکان و مسئولین نظام را با واسطه و یا بی‌واسطه انتخاب می‌کنند و اینکه یک رئیس جمهور نمی‌تواند سه دوره متوالی رئیس جمهور شود همان جلوگیری از دیکتاتوری است.

حجت الاسلام برادری ادامه داد: دشمن همیشه به دنبال براندازی نظام و ولایت فقیه است و در این راستا افرادی را به عنوان سردمدار به میدان می‌فرستد که دارای سابقه درخشان باشند، در فتنه 88 افرادی که سردمدار فتنه بودند خود از افرادی بودند که زمانی در رأس قوه بودند و آن روز در مقابل رهبری قد علم کردند و رهبر انقلاب نهایت رأفت را با فتنه‌گران به کار برد.

امام جمعه تکاب گفت: گناه فتنه‌گران یک گناه فردی نیست که با یک توبه از بین برود بلکه آنها یک گناه اجتماعی را مرتکب شدند که یک صنف را خانمان سوز کرد، آن‌ها نظام اسلامی را در مقابل دشمنان اسلام زیر سوال بردند و این گناهی نیست که با یک توبه ساده پاک شود.

وی، معنویت را عامل موفقیت رهبر انقلاب دانست و اظهار داشت: این‌که رهبر انقلاب این‌همه به معنویت تاکید دارد به این دلیل است که اگر انسان خودسازی معنوی نداشته باشد نمی‌تواند از فتنه‌ها سربلند بیرون بیاید و علت موفقیت رهبری در امامت جامعه این است که ایشان خود را از لحاظ تقوا و معنویت غنی کردند.

حجت الاسلام برادری ادامه داد: برخی از افرادی که در فتنه 88 هدایت فکری فتنه را عهده‌دار بودند، بعدها اعلام کردند که ما در زمان امام خمینی ( ره ) هم ولایت فقیه را قبول نداشتیم، اما از ترس امام و مردم بیان نکردیم، همین افراد بعد از ارتحال امام مخالفت خود با انقلاب و رهبری را علنی کردند و خودشان معترفند تنها کسی که می‌توانست کشور را این‌گونه مقتدر نگه دارد مقام معظم رهبری است.

وی، وظیفه خبرگان رهبری را تعیین شاخصه‌های رهبری دانست و گفت: این‌که برخی‌ها می‌گویند چرا در مجلس خبرگان رهبری افراد غیر حوزوی انتخاب نمی‌شود، جوابش این است که در انتخاب رهبری خبرنگان ملت وظیفه دارند شاخصه‌هایی که باید یک رهبر دینی داشته باشد، را تعیین کنند و این از عهده یک مجتهد برمی‌آید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha