پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام مرتضوی پناه

حوزه/ نشست اخلاقی مدیران، کارکنان و اساتید مدارس علمیه خواهران فاطمیه درچه، فاطمه محدثه، جامعه النور و ریحانه اصفهان به میزبانی مدرسه علمیه خواهران ریحانه اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام مرتضوی پناه، صبح امروز در جمع مدیران و اساتید مدارس علمیه خواهران فاطمیه دُرچه، فاطمه محدثه، جامعه النور و ریحانه اصفهان که به میزبانی مدرسه ریحانه اصفهان برگزار شد، با استناد به روایتی از پیامبر گرامی اسلام (ص) "اربعة ينظر الله اليهم يوم القيامة: من اقال نادما او اغاث ملهوفا او زوج عزبا او اعتق نسمة" بیان داشت: حضرت می فرمایند: چهار گروه هستند که خداوند متعال فردای قیامت با نظر رحمت به آن ها نگاه می کند.

وی ادامه داد: اولین گروه کسانی هستند که اهل اقاله باشند و اقاله در معاملات وارد می شود و مربوط به شخصی است که جنسی می خرد و سپس می خواهد پس بدهد. و این امر می تواند در معاشرت با دیگران نیز در قالب گذشت بروز پیدا کند.

استاد حوزه تصریح کرد: شخصی از پیامبر(ص) سؤال کرد چه کار کنم تا آیه 8 سوره انشقاق" فسوف یحاسب حسابا یسیرا" شامل ما شود؟ حضرت فرمودند: "صل من قطعک، اعط من حرمک، واعف عمن ظلمک" انجام صله رحم با قاطع رحم، عطا کردن به محروم کننده تو و عفو از ظلم کننده به تو که در واقع صفت گذشت، موجب آسانی حسابرسی در روز قیامت می شود.

وی، فریاد رسی و دستگیری از شخص بیچاره را دومین گروهی دانست که خداوند با نظر رحمت به آن ها نگاه می کند.

حجت الاسلام مرتضوی به ماجرای چله نشینی عارفی برای دیدار با امام زمان(عج) اشاره کرد پ و گفت: امام به او وعده دادند بیا در مغازه فلان قفل ساز؛ وقتی عارف به آنجا رسید و قفل ساز قفل پیرزن را به قیمت واقعی آن خرید. حضرت فرمودند: ریاضت لازم نیست مثل قفل ساز باشید. من به دیدار شما می آیم.

این استاد حوزه، سومین گروه که در روایت مورد رحمت خداوند هستند را این گونه بیان کرد: افرادی هستند که اسباب ازدواج دو جوان را فراهم می کنند.

وی در پایان گروه چهارم را کسانی  معرفی کرد که بتوانند دربندی را آزاد کنند که آزاد کردن شخص در بند هوای نفس است نیز مصداق آن محسوب می شود.

                                 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha