پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مدرسه علميه فاطمه الزهرا(سلام الله عليها) شيرود تنكابن، احياي هويت اسلامي

حوزه/ در رابطه با مفاهیم نظری انقلاب اسلامی، باید به سخنان امام خمینی (ره) مراجعه کرد که چه مفاهیمی وجود داشته است و چگونه می توان به باز آفرینی آن مفاهیم بر اساس نیاز جامعه امروز پرداخت و راهکارهائی را در برابر مشکلات جامعه امروزی از قبیل تهاجم فرهنگی، نفوذ دشمن، تحریم و... ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران، حجت الاسلام عسگرپور در  نشست طلاب مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) شیرود تنکابن، بیان کرد: امام خمینی(ره) با توجه به شرایط زمان که اسلام به صورت ظاهری و سلیقه ای پیاده می شد، به بازآفرینی مبانی اصلی اسلام و احیای آن مفاهیم ناب پرداخت که نتیجه اش یک انقلاب بزرگ جهانی بود.

وی تصریح کرد: در رابطه با مفاهیم نظری انقلاب اسلامی، باید به سخنان امام خمینی(ره) مراجعه کرد که چه مفاهیمی وجود داشته است و چگونه می توان به باز آفرینی آن مفاهیم بر اساس نیاز جامعه امروز پرداخت و راهکارهائی را در برابر مشکلات جامعه امروزی از قبیل تهاجم فرهنگی، نفوذ دشمن، تحریم و... ارائه کرد.

استاد حوزه در ادامه اظهار کرد: از جمله مفاهیمی که مورد توجه امام خمینی(ره) بود، کوخ نشینی وکاخ نشینی، استقلال و آزادی ، نه شرقی و نه غربی و مردم سالاری دینی و توحید محوری است که اذهان را به سمت وسویی سوق می دهد که مطابق با دستورات قرآن و سیره رفتاری اهل بیت(ع) بوده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باتوجه به ارزش و اهمیت این مفاهیم و تاثیرگذاری آن در تثبیت انقلاب اسلامی، طلاب نقش مهمی را در پیشبرد آن ایفا می کنند و در این راستا وبرای زنده نگاه داشتن این مفاهیم و انتقال آن به نسل آینده باید از ابزارهایی مانند هنر رسانه، مراکز علمی و خانواده استفاده کرد.

انتهاي پيام۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha