جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام و المسلمین ربانی در مراسم گرامیداشت ۹ دی

حوزه/ حجت‌الاسلام و المسلمین ربانی با بیان اینکه هرچه قدرت ایران بیشتر می‌شود شیطنت‌ها افزایش می‌یابد، گفت: ما وظیفه داریم که نعمت‌های خدا در کشورمان را بشناسیم و تلاش کنیم این نعمت‌ها را بیان کنیم.

به گزارش خبرنگار خبگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین ربانی صبح امروز در مراسم بزرگداشت 9 دی در سالن نمازخانه این مرکز با اشاره به آیه «اذکروا نعمة الله ...» گفت: یاد کردن از نعمت‌های الهی جزو وظایف قرآنی ما است و غفلت از آن باعث می‌شود فریب بخوریم و نعمت‌ها را از دست بدهیم.

وی افزود: ما نه تنها باید خودمان این نعمت ها به یاد بیاوریم، بلکه باید آنها را به دیگران هم یادآوری کنیم.

رئیس مرکز خدمات حوزه بیان کرد: هجومی گسترده علیه نظام جمهوری اسلامی در حال انجام است و انسان ممکن است تحت تأثیر این تبلیغات قرار بگیرد و ما وظیفه داریم نه تنها با یادآوری نعمت های الهی این هجوم را خنثی کنیم بلکه باید به مقدار توان جبهه‌ای برای خنثی سازی آن ایجاد کنیم.

وی تصریح کرد: قبل از انتخابات سال 88 جمهوری اسلامی به قدرتی رسید که اوباما رئیس جمهور وقت آمریکا دو بار به مقام معظم رهبری نامه نوشت و اعتراف کرد در منطقه هیچ کاری جز با هماهنگی ایران انجام نمی‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی گفت: اقتدار ایران به جایی رسیده بود که رئیس‌جمهور آمریکا با آن عربده‌ها در نامه تأکید می‌کند که ما باید روشمان را عوض کنیم و با کمک و محوریت شما در خاورمیانه برنامه‌ها را دنبال کنیم.

وی به حواشی بعد از انتخابات اشاره کرد و افزود: اگر کسی واقعاً منصف باشد قبول می‌کند که اتهام تقلب درست نبوده است؛ مسئولان ستاد همین آقایان بیان کرده بودند که تقلبی در کار نبوده است و در آن روزی که در محضر رهبری جمع شده بودند هم این مطلب را گفته بودند.

رئیس مرکز خدمات حوزه گفت: چرا روز انتخابات کسی اعلام می‌کند که من پیروزم، واقعاً با چه معیارهایی؛ مگر رأی‌گیری تمام شده بود که این مطالب مطرح شد.

وی بیان کرد: زمانی که جمهوری اسلامی به یک تثبیت در منطقه رسیده بود به دلیل همین فتنه و دنیا طلبی عده‌ای، کار به جایی رسید که آنها طمع کردند و برای بخش‌هایی از ایران طرح تجزیه پیش‌بینی کرده و حتی پرچم انتخاب کرده بودند.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی گفت: حتی کسانی که قبلاً از کشور فرار کرده بودند و یک ذره عرق ایرانی داشتند جلوی آنها ایستادند و می‌گفتند اگر با جمهوری اسلامی مخالفید حداقل ایرانی که هستید.

وی با اشاره به اینکه بعد از این قضایا بحث آشتی ملی را مطرح کردند، افزود: این افراد کسانی هستند که جرمی بزرگ را مرتکب و سبب شدند این تحریم‌ها بر ملت ایران وارد شوند.

رئیس مرکز خدمات حوزه گفت: این افراد کسانی هستند که تحریم ملت ایران را درخواست کرده بودند و مردم را دچار چالش و زحمت کردند و حتی به اشتباه خود هم اعتراف نمی‌کنند و می‌خواهند همان راه را ادامه دهند.

وی بیان کرد: جمهوری اسلامی با ملتش آشتی است ولی آشتی با کسانی که سر موضع خودشان هستند معنایی ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی گفت: مردم اتفاقات سال 88 را متوجه شدند و فهمیدند که فتنه گران به اسلام هم احترام نمی‌گذراند و در روز 9 دی مردم به خیابان‌ها آمدند و تمام شیطنت‌ها را شستند و ما نباید این را فراموش کنیم.

وی با بیان اینکه فتنه و توطئه دشمن تمام نشده و روز به روز توطئه‌های دیگری در راه است، افزود: اتفاقات سال 88 باید برایمان درس عبرت باشد و اگر توطئه‌ای شد باید زود تشخیص دهیم و به موقع عمل کنیم؛ علی‌الخصوص ما که در سازمان‌هایی مثل حوزه فعالیت می‌کنیم باید بیشتر مراقب باشیم چراکه مردم ما را الگو می‌دانند.

رئیس مرکز خدمات حوزه با اشاره به اینکه از برکات این یادآوری‌ها این است که متوجه شویم دشمن بیدار است، گفت: امیرالمؤمنین(ع) فرمودند که شما دچار غفلت می‌شوید ولی معاویه نخوابیده است و بیدار است و توطئه می‌کند.

وی بیان کرد: یکی از برکات 9 دی این است که متوجه این فتنه‌ها می‌شویم و برای ما درس می‌شود تا به موقع عمل کنیم تا بتوانیم برای آینده درست تصمیم‌گیری کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی گفت: پس از پیروزی انقلاب با وجود تمامی تحریم‌ها به پیشرفت‌های بسیار ارزشمندی رسیده‌ایم و خدا در عرصه‌های پزشکی، نانو، نظامی و ... موفقیت‌هایی به ما داده است که باید قدر آن را بدانیم و طوری نباشد که به خاطر ضعف‌هایی که داریم نعمت‌ها را فراموش کنیم.

وی تصریح کرد: ما باید بررسی کنم که قبلاً در چه وضعیتی بودیم و امروز چه موفقیت‌هایی را کسب کرده‌ایم و نباید تحت تأثیر فضاها قرار بگیریم.

رئیس مرکز خدمات حوزه گفت: برای کشور عراق عزت نیست که رئیس‌جمهور آمریکا بی‌خبر وارد این کشور شود و بعد از رئیس‌جمهور عراق دعوت کند که به پادگان آنها برود تا با هم صحبت کنند.

وی عنوان کرد: نظام شاهنشاهی چنین وضعی داشت و سران برخی از کشورها به ایران آمدند و کشور را بین خودشان تقسیم کردند و حتی اعتنایی نکردند که ایران حاکم دارد.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی با بیان اینکه هرچه قدرت ایران بیشتر می‌شود شیطنت‌ها افزایش می‌یابد، گفت: ما وظیفه داریم که این نعمت‌ها را بشناسیم و تلاش کنیم آنها را بیان کنیم.

وی افزود: گاهی اشکالات و برخی ضعف‌ها و مفاسد اقتصادی در کشور وجود دارد و برخی از مسئولان نیز ضعف‌هایی دارند که باید برطرف شود و ما نباید تنها به این ضعف‌ها توجه کرده و همه چیز را فراموش کنیم.

رئیس مرکز خدمات حوزه گفت: اگر ما پیشرفت‌ها و امتیازها را فراموش کنیم به خودمان ضربه زده‌ایم و به کشور خیانت کرده‌ایم. همه باید قدر اینها را بدانیم و نگذاریم موج تبلیغات، ما را تحت تأثیر قرار دهد.

وی ابراز داشت: ما امروز برای پاسداری از خون شهدا وظیفه‌داریم و اگر خودمان و فرزندانمان را دوست داریم باید جمهوری اسلامی را حفظ کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی گفت: باید بدانیم کسی در دنیا به فکر ما نیست، این همه در یمن ظلم می‌شود ولی کسی از این آقایان حقوق بشری از مردم مظلوم یمن دفاع نمی‌کند؛ مطمئن باشید این افراد از ما هم دفاع نخواهند کرد.

وی بیان کرد: ما باید برای خدا، خون شهدا، ایران و آینده خودمان و فرزندانمان درس بگیریم؛ در روایت داریم که اگر کسی این عبرت‌ها را دید و درس نگرفت هر بلایی سرش آمد خودش را ملامت نکند.

رئیس مرکز خدمات حوزه گفت: ما باید این موفقیت‌ها و نعمت‌ها را بدانیم و بیان کنیم و روحیه انقلابی داشته باشیم و در برابر مخالفان منفعل نباشیم؛ انسان باید شجاع باشد و آنچه حق است بگوید.

وی عنوان کرد: ما باید برای خوب کار کردن از خودمان شروع کنیم، اگر به وظایفمان درست عمل کنیم امور اصلاح می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی گفت: از همین حالا باید مراقب باشیم که کارهایمان را به خوبی انجام دهیم که اگر در آینده مسئولیتی گرفتیم به درستی عمل کنیم.

وی بیان کرد: هیچ مبارزه‌ای بی‌زحمت نیست و هیچ تلاشی بی‌رنج به دست نمی‌آید و هرچه کار مهم‌تر باشد به تلاش بیشتری نیاز دارد.

رئیس مرکز خدمات حوزه گفت: حداقل برای خون شهدا نگذاریم این تبلیغات سوء در محافل گفته می‌شود و اگر بدی هایی گفته شود خوبی‌هایش را هم بگوییم.

 

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha