جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام عسگر دیرباز

حوزه/ رئیس دانشگاه قم، با بیان این که فتنه ۸۸ طراحی دشمنان نظام بود، گفت: باید به چشم عبرت به حوادث سال ۸۸ نگاه کرد.

حجت الاسلام و المسلمین عسگر دیرباز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»،با اشاره به حماسه 9 دی اظهار داشت: 9 دی روزی است که ملت ایران یک بار دیگر در سال 88 با مقام معظم رهبری تجدید میثاق و وفاداری خودشان را به انقلاب نشان دادند.

رئیس دانشگاه قم ادامه داد: ملت ایران در 9 دی  مشت محکمی بر دهان کسانی زد که با توطئه های شوم خود قصد براندازی نظام را داشتند.

حجت الاسلام و المسلمین دیرباز تاکید کرد: در سال 88 عده ای به دنبال این بودند که با ایجاد فتنه انقلاب را دچار ضعف و استحلال بکنند به همین جهت هست که با مرور وقایع آن زمان باید به چشم عبرت به آن ها نگاه کنیم.

وی تصریح کرد: مرور این وقایع می تواند برای افرادی که در جریان حوادث نبودند، مفید باشد و دل کسانی که با انقلاب بودند را گرم کند.

عضو خبرگان رهبری افزود: مهمتر از این ها جمهوری اسلامی ایران هر چند سال یک بار با انتخابات روبرو است و بازخوانی فتنه 88 می تواند مانع از این شود که انتخابات آینده در کشور دچار آسیب شود.

وی تصریح کرد: بازخوانی این وقایع به ما کمک می کند که بتوانیم روندهای پیدا و پنهانی که به لحاظ تفکر ، سبک زندگی و گسست های اجتماعی در کشور وجود دارد را بشناسیم و در نتیجه با ایجاد گفتمان های جدید و برخواسته از انقلاب و متناسب با شریط روز، جهت دهی خوبی برای جامعه و انقلاب و اهداف انقلاب داشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha