چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
ضرغامی

حوزه/ عزت الله ضرغامی گفت: آن‌هایی که می‌گفتند بشار اسد باید برود، امروز خودشان رفتند و اثری از آن‌ها نیست، در کشور هم عده‌ای دلسوزانه به رهبر معظم انقلاب می‌گفتند بگذارید بشار اسد برود تا کمی فتنه‌ها فرو کش کند، رهبری فرمود «برای خاموشی فتنه‌ها بشار اسد باید بماند و هر کجا غرب و آمریکا هر تصمیم گرفت شما مخالف آن عمل کنید».

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، عزت الله ضرغامی در مراسم گرامیداشت ۹ دی که در مصلی امام خمینی(ره) ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: در فتنه ۸۸ به مقدسات دینی، امام حسین (ع) و ... ا اهانت کرده و پرچم عزای حسینی را به آتش کشیدند و صاحب دستگاه عزادری با آن‌ها تسویه حساب کرد.

وی ادامه داد: حماسه 9 دی انقلاب سوم بود، بعد از انقلاب سال ۵۷ و انقلاب ۵۸ در ماجرای تسخیر لانه جاسوسی که امام آن را انقلاب بالاتر از انقلاب ۵۷ عنوان کرد، حماسه حضور مردمی در دی ماه انقلاب سوم بود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: در ۹ دی مردم با فهم و بصیرت خود فتنه‌ها را تشخیص دادند و در زمانی که خواص جامعه یا سکوت کرده و یا در فتنه پرچمداری می‌کردند، وارد میدان شدند و فتنه را از مملکت بیرون کردند، ویژگی‌های فتنه ۸۸ قابل مقایسه با تسخیر لانه جاسوسی نبود، چرا که در سال ۸۸ فتنه همه جا را فرا گرفته بود.

وی اضافه کرد: برخی‌ها وقتی کار گره می‌خورد و دولت‌ها ناتوان می‌شوند، وارد میدان شده و شعار سر می‌دهند که مردم از انقلابی‌گری خسته شده‌اند، این افراد انفعالات خود را به حساب مردم می‌گذارند، در حالی‌که مردم نه تنها از انقلاب جدا نیستند، بلکه صاحب انقلاب خود مردم هستند، چگونه می‌شود مردمی که خود در همه انتخاب‌ها تصمیم ساز هستند، از خودشان خسته شده‌ باشند.

عضو شورای عالی فضای مجازی با بیان این‌که مردم بصیرت دارند و از تمام وقایع مطلع هستند، عنوان داشت: مردم خود می‌دانند گره‌های موجود در مملکت از کجا سرچشمه می‌گیرد و چه کسانی دنبال فرصت هستند تا مطالبات مردمی را به فتنه و آشوب تبدیل کنند، و لذا با هوشیاری و بصیرت تمام فتنه‌ها را خاموش می‌کنند چون از اول انقلاب از امتحانت متعدد سربلند بیرون آمدند.

وی تاکید کرد: حضور مردم در صحنه نشان‌گر حمایت مردم از انقلاب است و دشمنان ملت ایران نمی‌توانند این حضور مردمی را تحمل کنند، میلیاردها پول هزینه می‌کنند و در تمامی رسانه‌هایشان شبانه روز تبلیغ می‌کنند تا مردم را دلسرد کنند، ولی مردم با این حضورها مشت محکمی بر دهان دشمنان می‌زنند و تمام نقشه‌های آنها را نقش بر آب می‌کنند.

ضرغامی تصریح کرد: این حضور، عمق بصیرت و حق‌شناسی مردم ایران را نشان ‌می‌دهد که در همه زمینه‌ها از رهبری خود حمایت می‌کنند.

وی، تقلب در انتخابات را رمز فتنه دانست و گفت: با این‌که خودشان می‌دانستند تقلب نشده و اساسا تقلب در انتخابات ایران ممکن نیست، با این رمز وارد گود شده و کشور را به آشوب کشیدند، بعد از انتخابات هم رهبر انقلاب متواضعانه از مسئولین ستادهای کاندیداها دعوت کردند و از آن‌ها خواستند اگر انتقادی نسبت به روند انتخابات دارند قانونی اقدام کنند و اگر معتقدند در انتخابات تقلب شده صندوق‌ها بازشماری شوند و آن‌ها در همان جلسه گفتند که تقلب نشده است.

رئیس سابق صدا و سیما گفت: ما همان زمان از نماینده‌های کاندیداها دعوت کردیم که در حضور آن‌ها صندوق‌ها بازشماری شود، اما آن‌ها گفتند هر نتیجه‌ای که از صندوق‌ها بیرون بیاید آن‌ها روی حرف خود هستند و به آشوب‌های خیابانی ادامه خواهند داد.

وی افزود: کسانی که در فتنه ۸۸ بودند خودشان هر چه داشتند از انقلاب اسلامی و ولایت فقیه بود، عده‌ای که در ۸۸ سکوت کردند بارها به آن‌ها گفیتم در صدا و سیما حضور پیدا کرده و به مردم شفاف‌سازی و روشنگری کنید اما آن‌ها عنوان می‌کردند که بگذارید فتنه‌ها کمی فروکش کند بعدا، در حالی که ولایت نیروهایی را می‌خواهد که در اوج فتنه‌ها رهبری را یاری کنند نه بعد از پایان آن، قیام‌های سلیمان‌ خزاعی دردی از حسین بن علی(ع) را درمان نخواهد کرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: کسانی که امروز یک پایشان در خارج از کشور است و یک پایشان در ایران و در واقع به آن‌ها دو تابعتی عنوان می‌شود، نمی‌توانند برای کشور مفید باشند، چرا که آن‌ها به کشور بیگانه هم تعهد دادند و اگر فتنه‌ای روی دهد و مشکلاتی پیش بیاید کشور را رها خواهند کرد.

وی، ۹ دی را روز وحدت ملت ایران دانست و گفت: نباید عده‌ای از ۹ دی سوء استفاده کرده و در کشور تفرقه راه بیاندازند، چرا که رهبر معظم انقلاب 9 دی را روز وحدت مسلمین عنوان کرده است و همه مردم از جناح‌های مختلف باید زیر لوای رهبری باشند، چرا که رهبری فرموده است باید جذب حداکثری و دفع حداقلی را در سرلوحه کار خود قرار دهیم.

ضرغامی گفت: در مسیر انقلاب همه باید با هم باشند، اما در عین حال باید هوشیار بوده و در مقابل فتنه‌ها سکوت نکنند، فتنه در هر زمانی با رنگ خاصی بروز می‌کند و اگر قرار باشد امروز فتنه‌ای رخ دهد در قامت کوتاهی و کم‌کاری مسئولین نمود خواهد کرد که اخیرا هم رهبر معظم انقلاب در این مورد هشدار دادند که احتمال دارد دشمن در سال 98 فتنه‌انگیزی کند.

وی اظهار داشت: آمریکا برای مبارزه با ایران میلیاردها دلار هزینه کرد، اما هیچ موفقیتی برایش حاصل نشد و رئیس جمهور آمریکا امروز مجبور است مخفیانه به عراق سفر کرده و نیروهای خود را ملاقات کند، در حالی که سرداران ما به همه کشورها با هواپیمای عمومی سفر می‌کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: آن‌هایی که می‌گفتند بشار اسد باید برود، امروز خودشان رفتند و اثری از آن‌ها نیست، در کشور هم عده‌ای دلسوزانه به رهبر معظم انقلاب می‌گفتند بگذارید بشار اسد برود تا کمی فتنه‌ها فرو کش کند، رهبری فرمود «برای خاموشی فتنه‌ها بشار اسد باید بماند و هر کجا غرب و آمریکا هر تصمیم گرفت شما مخالف آن عمل کنید».

وی افزود: امروز بشار اسد ماند و عده‌ای سرشان را انداختند پایین و آمدند، سفارت‌های خود در سوریه را باز کردند و از بشّار اسد دعوت کردند که در اتحادیه عرب حضور پیدا کند، ما در همه نبردها در مقابل آمریکا پیروز میدان بودیم.

ضرغامی در پایان گفت: رهبر انقلاب بزرگترین حامی دولت است و در هر جایی که دولت ضعف داشته باشد رهبری وارد می‌شوند و آن ضعف‌ها را ترمیم می‌کنند و اخیرا هم به مجلس پیام دادند که استیضاح وزرا راه حل نیست برای راه حل باید قانونی تصویب شود که مشکلات مردم را حل کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha