چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تصاویر/ بزرگداشت حماسه ۹دی در مدرسه علمیه فیضیه

حوزه/ پیرمرد چند بار فریاد زد مرگ برامریکا، بعد روبه جمعیت گفت امریکا هیچ غلطی نمی تواندکند، پریدم وسط حرف گفتم« فلانی امریکا که جرأت غلط کردن ندارد...

خبرگزاری«حوزه»، امروز حماسه 9 دی در نهمین سالگرد خودش دیدنی تر از سال های دیگر بود.

امروز آنچه در قم، کشور و محل تجمع حماسه باشکوه 9 دی در خاستگاه انقلاب یعنی مدرسه فیضیه به وقوع پیوست بعضا از دید لنز دوربین های مختلف صدا و سیما و لنز عکاسان خبرگزاری های قم که آمده بودند بهترین صحنه را به قاب تصویر بکشند تا دشمنان بدانند مردم ایران اسلامی با وجود همه مشکلات اقتصادی و گرانی ها که بعضا خودیها برای به زانو در آوردن انقلاب و مأیوس کردن مردم از نظام برای خوشحال کردن اربابانشان ایجاد می کنند، هرگز دست از حمایت از ولی فقیه، انقلاب و نظام نخواهندکشید، مخفی ماند.

امروز فیضیه در یکی از تاریخی ترین روزهای  خود، مملو از جمعیتی بود که برای شنیدن سخنرانی حماسی و آتشین آیت الله سید احمد خاتمی، امام جمعه تهران وعضو شورای عالی حوزه های علمیه سراز پانمی شناختند.

خبرنگار صدا و سیمای قم آقای جلالی می گفت: امروز این همه جمعیت در فیضیه، واقعا روز عجیبی است.

می گفت: آنچه امروز به عنوان خبرنگار به دنبال آن هستم تا بتوانم آن را پیام رسانی کنم حضور پرشکوه مردم در نهمین سالگرد 9 دی است.

این خبرنگار ابراز داشت: پیام فیضیه همیشه درصحنه، بیدار و مملو از جمعیت اقشار مختلف، هوشیاری، بیداری وبیزاری از فتنه ها است.

امروز از روزهایی بود که حرکت در لابه لای جمیعت برای خبرنگاران بسیار سخت بود و حتی جاهایی بود که نفس ما از فشار جمعیت که برای انتقال پیام به دل جمعیت زدیم، بند می آمد.

باید ازدحام و لابه لای مردم پیر، جوان و طلبه و بازاری و نانوا می گذشتی تا بتوانی به پلاکاردی که در دست دختر خردسالی که بر روی شانه پدرش تکیه داده بود برسی. روی پلاکارد نوشته بود« نهم دی روز بصیرت، روز پیروی از ولایت است».

در پلارکاردهای دیگر به خط لاتین نوشته بود DOWN WITH ENGIAND  مرگ بر انگلیس و DOWN WITH ISRAEI مرگ براسرائیل نوشته بود.

 رسانه های بیداری وشنیداری قم با همه تجهیزات در فیضیه جمع شده بودند تا بتوانند همه صحنه را با لنزدوربین ثبت کنند.

آیت الله خاتمی سخنران این مراسم در مدرسه فیضیه این بار حماسی تر از همه روز گفت: حماسه 9 دی بیعت با ولایت و از جنس بیعتی بود که در حدیبیه مسلمانان با پیامبر(ص) داشتند.

امام جمعه موقت تهران افزود: حماسه 9 دی باطل کننده سحر فتنه گران بوده است.

عضو شورای عالی حوزه علمیه قم اظهارداشت: مردم با این حضور در حماسه 9 دی اعلام کردند ما تا آخرین نفس حامی ولایت هستیم و این شعار ما مردم است و این شعار نشانه این است ما رفتار کوفتی صفتان را نخواهیم داشت.

به زحمت می شد از لابه لای جمعیت به هم فشرده بگذری. هرطوری بود خودم به پیرمرد عصا بدست که همراه با رفیق 50 ساله قد خمیده به مدرسه فیضه آمده بود تا باردیگر حماسه دیگر را این بار با جوانان نسل سوم، چهارم و پنجم انقلاب رقم بزند.

 با وجود سرو صدای زیاد که به زو می شد صدا را شنید خودم به این پیرمد عصا بدست رساندم اسمش محمد رضا، 78  سال بود، می گفتم از نیروگاه منطقه شیخ آباد همراه به دوست دوران طاغوتی ام سید مصطفی  آمدم تا از این نسل  عقب نمانیم.

می گفت: جوانی کجایی که ما در دوره طاغوت و اوایل انقلاب روزهای بدتر از این راهم دیدیم، گرانی، ظلم، زدن و بردن.

اما انقلاب کردیم که اوضاع بهتر شود ولی ....

این پیرمرد هر چند بار صدا می زد مرگ برامریکا، بعد روبه جمعیت گفت امریکا هیچ غلطی نمی تواندکند، پریدم وسط حرف او و  گفتم« فلانی امریکا که جرأت غلط کردن ندارد، بعضی داخلی دارند غلط اضافی می کنند». وقتی این حرف را  زدم انگار حرف دلش زده باشم گفت به یاری خون شهدا این ها هم هیچ غلطی نمی توانند بکنند.

رفیقش که پیرمرد خمیده ای بود و به زحمت می توانستی حرفش را با شلوغی عجیب و غریب مدرسه فیضیه بشنوی، وارد صحبت ما شد گفت پسر جون ما انقلاب نکردیم که با دست خودمان آن را از بین ببریم.

او ادامه داد: ولایت، عاشق و سینه چاک می خواهد، در همه صحنه بودم، اینجا از منطقه شیخ آباد نیروه گاه به قصد قربت آمدم، خسته نمی شوم،  هزار بارمی گویم امریکا ننگت باد، مرگ بر اسرائیل.

 با این شعار، طلبه های که اطراف ما بودند، به هیجان آمده بودند، فریادشان را بر سرما که نشسته بودیم خالی می کردند.

در جلوی جمعیت بر روی دیوار جمله از رهبر انقلاب به وضوح خود نمایی می کرد که خطاب به روحانیون فرمودند« روحانیون مفید، روحانی بصیر است، چرا که اگر بصیرت نباشد، تشخیص جایگاه خود و موقعیت دشمن را اشتباه می کند، همان گونه که متأسفانه درمسائل سیاسی، دینی و اجتماعی  بارها اتفاف افتاده و جبهه های خودی را مورد حمله را قرار می دهند».

این بیان رهبرانقلاب در توصیه نشان از حساس بودن شرایط فعلی و مشتبه شدن حق و از باطل را می دهد که بیش از گذشته به همه تذکر به هوشیاری و بصیرت می دهد.

بعد از پایان مراسم که درنوع خود از نظر حضور جمعیت در مدرسه فیضیه بی سابقه بود، مردم به سمت خیابان ارم و نهایتا در میدان شهداء تجمع و بیانیه حماسه 9 دی قرائت شد.

امروز حضرت آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید در قم در دیدار جداگانه با اقشار مختلف از حضورحماسی مردم قدردانی کرد و گفتند: مردم صاحبان واقعی این انقلاب و نظام هستند و باید با تمام وجود به این ملت خدمت کرد.

در این حماسه با شکوه، آیات مقتدای، عضو خبرگان رهبری، حسینی بوشهری، دبیر شورای عالی حوزه، اعرافی، مدیر حوزه های علمیه حضور داشتند.

 

تهیه و تنظیم: قربان اسلامی نژاد

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha