پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آیت الله اراکی

حوزه/ مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی جامع بین علم و عمل، در عرصه علمی از نوادر و محیط به علم فقه، اصول از نظر نظری و محیط به سایر مبانی و مسائل اسلام و در عرصه اجتهاد هم ممارست اجتهادی گسترده ای داشت.

آیت الله ارکی درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به شخصیت علمی مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی، گفت: شخصیت هایی مانند مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی به این سادگی ها در حوزه تربیت نمی شوند، برای تربیت افرادی در این سطح، نیاز به کار و تلاش زیاد است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: امید است طلاب جوان مسیر و راه ایشان را دنبال و تعقیب کنند و دنباله روی آن عالم ربانی باشند، تا بتوانیم در آینده نزدیک شاهد آیت الله هاشمی شاهرودی های زیادی در حوزه علمیه قم باشیم.

عضو خبرگان رهبری اظهار داشت: مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی جامع بین علم و عمل بود و در عرصه علمی از نوادر و محیط به علم فقه، اصول از نظر، نظری و محیط به سایر مبانی و مسائل اسلام و در عرصه اجتهاد هم ممارست اجتهادی گسترده ای داشت.

آیت الله اراکی افزود:  دلیل این محیط بودن نظری به فقه و اصول و اجتهاد برای این است که از نظری تنها محیط به مبانی کفایت نمی کند، بلکه لازم است آن مبانی را انسان بکار ببندد به خصوص آن اجتهادی که مورد نیاز است و آن اجتهادی که الان مورد نیاز است در ارتباط با فقه حکومتی، فقه نظام و فقه مورد نیاز جامعه است و ایشان در این موارد از نوادر بودند و با از دست دادن ایشان برای حوزه فاجعه عظیم اتفاق افتاده است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: آن عالم درعرصه علمی مجاهد پیش تاز بودند سه برادر تقدیم اسلام کردند و خودشان مدتها در زندان بعثی بود، شکنجه شد و صبرکرد و وقتی وارد ایران شد از ابتدا تا آخر عمرشان در خدمت انقلاب و سربازی برای امام راحل و رهبر انقلاب بود.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی برای نظام و انقلاب فداکاری کرد و یار وفادار برای انقلاب، نظام و رهبری بود. این موضوع وفاداری بسیار مهم است و در شرایط کنونی و حساس زمان فعلی خیلی نیاز به وفاداری به نظام، انقلاب و رهبری داریم.

آیت الله اراکی افزود: مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی زمان شناس و آشنا با مبانی دینی برای پاسخ گویی بود.

313/40

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha