جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حماسه ۹ دی سمنان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان سمنان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال ۸۸ از رأی مردم حفاظت کردند، گفت: حماسه ۹ دی به‌عنوان روز میثاق امت با ولایت، برگ زرینی در تاریخ انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین رستمیان، امروز در جمع پرسنل و کارکنان بیمارستان شفای شهرستان سمنان، به مناسبت یوم‌الله 9 دی، با اشاره به اینکه یک انسان اگر می‌خواهد راهی را برود بهترین و امن‌ترین راه را انتخاب می‌کند، اظهار داشت: اگر انسان در زندگی و مسیری که می‌خواهد گام بردارد دقیق اقدام نکند و اشتباه کند چه‌بسا اینکه به مقصد نرسد.

مدیر حوزه علمیه استان سمنان با اشاره به آیه شریفه «أَدْعُو إِلَی اللَّهِ ۚ عَلَیٰ بَصِیرَةٍ أَنَا وَمَنِ اتَّبَعَنِی» تصریح کرد: قرآن می‌گوید حتی اگر در مسیر ما می‌خواهید گام بردارید باید بصیرت داشته باشید.

وی با اشاره به روایت «حَمَلُوا بَصَائِرَهُمْ عَلَی اسْیافِهِم» افزود: امیرالمؤمنین امام علی (ع) می‌فرمایند که «باید بینائی و بصیرت خویش را بر شمشیرهای خود مقدم دارید» و آن حضرتش در روایتی دیگر فرموده‌اند که «فَقْدُ الْبَصَرِ أَهْوَنُ مِنْ فِقْدَانِ الْبَصِیرَةِ» که یعنی در واقع انسان نابینا بهتر از انسان بی‌بصیرت است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رستمیان با اشاره به علت نام‌گذاری روز 9 دی به روز بصیرت خاطرنشان کرد: علاوه بر زندگی عادی انسان، باید در زندگی سیاسی هم انسان بصیرت داشته باشد و در زندگی سیاسی یکی از شاخصه‌های موفقیت و جلوگیری از شکست بصیرت است.

وی با بیان اینکه در طول تاریخ انقلاب اسلامی، در همه حکومت‌هایی که دم از دموکراسی و مردم‌سالاری می‌زنند تنها انقلاب اسلامی مردم‌سالار بوده است که نمونه آن در انتخابات‌هایی که در طول این چهل سال اعم از انتخابات مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان رهبری و ریاست جمهوری نمایان بوده است، افزود: در سال 88 در طول 8 ماه کشور درگیر آشوب، تخریب، آتش و شیشه شکستن‌های فتنه گران بود و آنچه 9 دی را رقم زد بصیرت مردم نسبت به توطئه‌های دشمنان بوده است.

مدیر حوزه علمیه استان سمنان با اشاره به ادعاهای مطرح‌شده از سوی فتنه گران، گفت: اصلاً نمی‌شود حتی تصورش را هم داشت که در یک انتخابات با آن عظمت در سال 88 با ادعاهای مطرح‌شده از سوی فتنه گران 10 میلیون تقلب شده باشد.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال 88 از رأی مردم حفاظت کرد، تصریح کرد: حماسه 9 دی حفاظت و پاسداری هم از جمهوریت نظام و هم از اسلامیت نظام بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رستمیان گفت: حماسه 9 دی به‌عنوان روز میثاق امت با ولایت، برگ زرینی در تاریخ انقلاب اسلامی است.

مدیر حوزه علمیه استان سمنان در پایان ضمن تجلیل از پرسنل و کارکنان بیمارستان شفای شهرستان سمنان افزود: بخشی از سلامتی امروز ما به‌واسطه تلاش‌های شبانه‌روزی شما زحمتکشان در عرصه پزشکی است؛ در حوزه علمیه به‌عنوان یک مرکز نشر و گسترش و تبلیغ معارف دینی آماده پاسخگویی به شبهات و سؤالات شرعی شما هستیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha