پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
شهید

حوزه/ جمعی از بانوان بسیجی پایگاه بسیج طلاب کوثر مدرسه علمیه فاطمة الزهرا(س) با مادر طلبه شهید دفاع مقدس دیدار کردند و با آرمان های شهدا میثاقی دوباره بستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، به مناسبت سالروز حماسه نهم دی جمعی از بانوان بسیجی مدرسه علمیه فاطمة الزهرا(س) اردکان، با حضور در منزل طلبه شهید حسین فتاحیان، با خانواده معظم این شهید دیدار و گفتگو کردند.

تیربند مسؤول پایگاه بسیج طلاب مدرسه مدرسه علمیه فاطمة الزهرا(س)اردکان در سخنانی، دیدار با خانواده شهدا را یک وظیفه دانست و گفت: شهیدان و ایثارگران مظهر صلابت این مرز و بوم هستند.

وی اظهار کرد: شهیدان از همه هستی خود گذشتند تا امنیت و آرامش را برای ما به ارمغان آورند و امروز اقتدار و صلابت کشور مدیون حماسه آفرینی شهیدان و ایثار گری عزیزانی است که از همه تعلقات دنیوی گذشته و به قرب الهی نائل آمدند.

در ادامه این دیدار، خانم دهستانی، معاون فرهنگی مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) اردکان، به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در جمع خانواده شهدا اشاره کرد و گفت: قدر خانواده‌ شهدا؛ پدرها، مادرها، همسران، فرزندان، برادران و خواهران شهدا را که جزء بندگان صالح خدا هستند، بدانیم.

وی تصریح کرد: خدای متعال برآنان سلام و درود فرستاده است «اُولئکَ عَلَیهِم صَلَواتٌ مِن رَبِّهِم وَ رَحمَـة»؛ اینکه خدا صلوات بفرستد، خدا درود بفرستد، رتبه‌ والا و مهمّی است؛ چون صبر کردند و مصیبت فقدان فرزند را که برای اغلب مردم دنیا یک عزا است، تبدیلکردید به یک عید کرده اند.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه احمدآباد اردکان بیان کرد: شهید فتّاحیان از همان کودکی به دنبال مراسم مذهبی و مقیّد به انجام فرایض دینی خصوصاً نماز اوّل وقت و جماعت در مسجد بود و در ۱۶ سالگی یعنی سال ۱۳۶۱ عازم جبهه شد و در عملیّات والفجر مقدماتی شرکت کرد و از آن تاریخ به بعد ضمن تحصیل در مدرسه علمیّه، به هنگام عملیّات خود را به جبهه می رساند.

دهستانی با بیان اینکه شهید فتاحیان ۱۱ بار به جبهه اعزام شد و در ۱۱ عملیّات شرکت کرد و بسیار مخلص و بی آلایش بود، افزود: این شهید طلبه خوش اخلاق و دوست داشتنی و بی ریا بود و در تاریخ 25 دی1366 در حالی که معاون گروهان بود، درعملیّات بیت المقدّس ۲ در منطقۀ ماووت عراق بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید و به آرزوی دیرین خود دست یافت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha