پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
امام جمعه یزد

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه یزد گفت: رهبر معظم انقلاب برای مدیریت جریان ۸۸ سه تدبیر اصلی اندیشند که سبب شد این جریان به خوبی از بین برود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی، نماینده ولی فقیه در استان یزد در جمع طلاب بسیجی استان یزد، به حماسه بزرگ ملت ایران در 9 دی سال 88 اشاره کرد و اظهار داشت: این روز با حضور مثال زدنی مردم بصیر و هوشیار ایران که به واسطه تبعیت از ولایت فقیه صورت گرفت، سبب شد که جریان فتنه از بین برود.

رئیس شورای حوزه علمیه یزد با اشاره به نقش اثرگذار و بی بدیل رهبر معظم انقلاب در جریان فتنه سال 88 گفت: در آن زمان رهبر معظم انقلاب سه تدبیر اساسی را اتخاذ کردند که اولین آن، بیان روشنگری در ارتباط با فتنه، دومین آن اجازه دادن به فتنه گران برای بیان حرف هایشان تا مردم به خوبی آنها را بشناسند و سوم هم ایستادن پای حقوق مردم و اجازه ندادن در جهت تضییع رای مردم بود.

وی، فتنه 88 را نتیجه همت کوتاه فتنه‌گران بیان کرد و گفت: همت کوتاه انسان را زمین می‌زند و در جریان فتنه 88 هم عده‌ای به خاطر کوتاه همتی و دل بستن به غرب، مشکلات فراوانی را برای کشور رقم زدند و این افراد اگر به دنبال هوای نفس و دنیا‌پرستی نبودند چنین خسارتی را به کشور تحمیل نمی‌کردند.

امام جمعه یزد ضمن ابراز تاسف از اینکه امروزه در کارهای مسئولان کمتر شاهد تفکر هستیم، تصریح کرد: همه بر این مسئله اتفاق نظر دارند که اگر کاری با تفکر انجام گیرد با مشکل روبه رو نمی شود پس نیاز است که مسئولان کشور با فکر و اندیشه اقدام به انجام امور کنند.

آیت‌الله ناصری یزدی همچنین به سیستم آموزشی کشور را دچار نقص و ایرادات فراوان خواند و تصریح کرد: این سیستم آموزشی همان سیستمی است که انگلیسی ها در صدسال گذشته به کشور ما تحمیل کردند و سبب شدند که دانش آموزان به دنبال تحقیق و پژوهش نروند و بیشتر به سمت خواندن، حفظ کردن و نمره گرفتن حرکت می کنند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد در پایان، ترویج مدرک گرایی و عدم حرکت به سمت تحقیق و پژوهش را از جمله معضلات سیسم آموزشی کشور برشمرد و خاطر نشان کرد: امروزه خروجی دانشگاه ها بیکار تحویل جامعه دادن است که باید فکری به حال این سیستم شود.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha