چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رضا  رمضانی عضو خبرگان رهبری

حوزه/ اگر می خواهیم روز آمد شویم وپیشرفت کنیم، نیازمند به پژوهش های نو و پاسخ گویی به نیاز روز است.

حجت الاسلام والمسلمین رمضانی گیلانی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، بر توجه بر نقش پژوهش برای رشد و پیشرفت علمی حوزه تأکید کرد.

نماینده سابق مرکز اسلامی هامبورگ افزود: اگر طلاب در انجام فعالیت های پژوهشی جدیت درکار داشته باشند و ضرورت های دنیای امروزی را عمیقا بفهمند و درک کنند، سعی می کنند به کارهای پژوهشی درموضوعات فقهی، اصولی، سیاسی، اجتماعی و... برای پاسخ گویی به نیازهای روز اهمیت بیشتری بدهند.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: امروز در جامعه اسلامی در ارتباط با موضوعات فقهی، کلامی،اصولی، دین و پاسخ گویی به شبهات، ضرورت های وجود دارد به همین دلیل اقتضا دارد که طلبه ها با تلاش و جدیت دانش دین را عمیقا یاد بگیرند د عین اینکه که به معرفت ودانش خود می افزاییم بتوانیم این تشنگی که در دنیا به وجود آمده است، را سیراب کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین گیلانی با بیان اینکه امروز پرچم دین وداری درایران معرفی می شود، تأکید کرد: آنچه که امروز به آن نیاز است درکنار سایر درسها و مسائل، لازم است به موضوعات کلامی، فقهی و علوم عقلی به دلیل شبهات متعدد دراین حوزه ها توجه بیشتری کنیم و بر تلاش خود برای یادگیری عمیق علمی و پژوهشی بیافزاییم.

 رئیس سابق مرکز علوم اسلامی هامبورگ ادامه داد: اگر می خواهیم روز آمد شویم وپیشرفت کنیم این پیشرفت به پژوهش های نو و پاسخ گویی به نیاز روزاست.

وی گفت: اما در اینکه پژوهش های ما حوزویان کار آمد و براساس نیاز روز بوده معتقدم اگر چه دراین رابطه فعالیت های شده ولی برای رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم.

 

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha