جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شعارنویسی نژادپرستانه و کشیدن ستاره داوود بر دیوار مسجدی در غرب آلمان

حوزه/ مسجدی در شهر دویسبورگ در غرب آلمان، مورد حمله نژادپرستان قرار گرفته و مهاجمین ناشناس ضمن شعارنویسی های نژادپرستانه بر دیوار مسجد در حال ساخت ستاره داوود را بر روی آن کشیدند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری«حوزه» به نقل از آناتولی، مسجدی در غرب آلمان مورد حمله شعارنویسی نژادپرستانه قرار گرفته و عده ای مهاجمان ناشناس شبانه بر دیوار این مسجد شعارنویسی کرده و ستاره داوود را کشیدند.

به گفته یک مقام مسلمانان، مهاجمان ناشناس به مسجدی در شهر دویسبورگ یکی از شهرهای آلمان در ایالت نوردراین-وستفالن، که هم اکنون تحت عملیات ساخت و ساز می باشد،  حمله کرده و با شعارنویسی های دیواری نمای آن را تخریب کردند.

هولیسی یوکسل سرپرست بنیاد مسجد گفت، ستاره داوود که نماد صهیونیست ها می باشد بر روی دیوار مسجد مولانا،  یکی از مساجد سازمان نمای ملی جامعه اسلامی ترکی کشیده شد.

به گفته یوکسل، آن ها به سرعت مقامات امنیتی را در این باره مطلع ساختند و پلیس تحقیقاتی را در رابطه با خرابکاری آغاز کرده است.

یوکسل ضمن بیان اینکه کار ساخت و ساز مسجد یک سال و نیم دیگر به طول می انجامد گفت: ما نمی دانیم چه کسی این اقدام را انجام داده است. تاکنون خصومت جدی ضداسلامی یا ضدترکی در منطقه نداشته ایم به جزء برخی واکنش های کوچک علیه ساخت و ساز مسجد.

گفتنی است آلمان کشوری با بیش از 81 میلیون جمعیت، دومین کشور پرجمعیت مسلمان نشین در اروپای غربی پس از فرانسه محسوب می شود. در میان 4.7 میلیون جمعیت مسلمان در این کشور، 3 میلیون نفر آنان ترک تبار هستند. در سال های اخیر این کشور شاهد رشد اسلام هراسی و نفرت علیه مهاجران و پناهندگان بوده است که تعصب های احزاب نژادراست و تبلیغات آنان نقش موثری در این رابطه ایفاء کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha