شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کارگاه آموزشی کوثرنت

حوزه / کارگاه آموزشی «کوثرنت» و کارگاه پژوهشی «آشنایی با نرم افزارهای نور»(جامع الاحادیث) در مدرسه علمیه حضرت زهرا(سلام الله علیها) احمدآباد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، کارگاه آموزشی «کوثرنت» و کارگاه پژوهشی «آشنایی با نرم افزارهای نور»(جامع الاحادیث) در مدرسه علمیه حضرت زهرا(س) احمدآباد برگزار شد.

خانم اکبری در این کارگاه آموزشی گفت: شبکه کوثرنت تنها شبکه احتماعی داخلی اختصاصی با حضور خواهران طلبه در کشور است؛ در این شبکه می توان به سامانه های آموزش، امور پایان نامه ها، فراخوان های پژوهشی، وبلاگ، کتابداری، دانش آموختگان... دسترسی داشت.

وی اضافه کرد:‌ طلاب و اساتید در این شبکه می توانند با همکلاسی ها، همشهری ها و در کل با طلاب و اساتید کشور بر اساس واحد درسی مشترک، تجربیات پایان نامه و... ارتباط بگیرند و حتی می توانند جزوه، نمونه سوال و... در این شبکه به یکدیگر انتقال دهند.

این کارشناس حوزوی در ادامه به چگونگی ورود به سامانه آموزش و انتخاب واحد و اطلاعیه نمرات... پرداخت و همچنین به پست گذاشتن و فعالیت در رواق، نحوه تعویض عکس نمایه و اطلاعات نمایه اشاره کرد.

برگزاری کارگاه پژوهشی آشنایی با نرم افزارهای نور

خانم مرتضایی، استاد حوزه نیز در این کارگاه با اشاره به اینکه این نرم افزار در برگیرنده حجم وسیعی از منابع روایی شیعه از جمله، وسائل الشیعه، مستدرک الوسائل، بحارالانوار و ... است، گفت: آثار علما و بزرگانی از جمله علامه مجلسی، شیخ صدوق، ابن شهر آشوب و... در این نرم افزار جمع آوری شده است.

وی به معرفی اجمالی کتاب، بررسی ساختار، محتوا و وضعیت آن و نیز ارائه اطلاعاتی پیرامون مؤلفان همچون شرح زندگی، در بخش‌های کتابشناسی، نسخه شناسی و مؤلف‌شناسی پرداخت و همچنین به نحوه آدرس دهی و انتقال مطلب از نرم افزار به ورد، جستجوی ساده و پیشرفته اشاره کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha