جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
فتنه

حوزه/ حسینی با تاکید بر این که امروز روز بیدارباش حوزه های علمیه در برابر فتنه هاست، تاکید کرد: شناخت حوزه های علمیه و طلاب از جریان ها و چهره های سیاسی استحاله شده در درون نظام که در بزنگاه های فتنه ابزار دست دشمن قرار می گیرند، ضروری است .

سوادبه سادات حسینی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، با اشاره به حماسه ۹ دی، اظهار داشت: یک ارمغان ارزشمندی که حماسه نهم دی برای نظام اسلامی داشت، نمایش قدرت عظیم ملت در دفاع از انقلاب اسلامی بود، گرچه جریان برانداز نظام جمهوری اسلامی با طراحی و اجرای سناریوهایی دقیق توانست شرایط بحران در کشور بیافریند، اما مردم بیدار با حرکت انقلابی خود در ۹ دی ۸۸ جلوه ای از حضور همیشگی خود در صحنه دفاع از آرمان ها به نمایش گذارد که دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی،نیروی عظیم مردم را در حمایت از انقلاب جدی بگیرند.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: فرهنگ عاشورا برترین قدرت بسیج گری و بسیجی سازی تشیع است، قیام ۹ دی بطور مستقیم از گستاخی سرسپردگان دشمن در عاشورا(۶ دی)نشأت گرفت و معجزه ۹ دی در پرتو عاشورا رقم خورد تا دشمن بداند که تنها فرزندان عاشورا این چنین قدرتی دارند.

حسینی با اشاره به اینکه  توجه به نقش بی بدیل رهبری فرزانه، بعنوان یک اصل اساسی در عبور از گردنه های سخت و صعب العبور ابراز داشت: نقش ایشان در خروش انقلابی مردم در حماسه ۹ دی بسیار چشمگیر بود.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: حفظ و تدارک تمهیدات برای آینده و امکان تکرار سناریوی مشابه در آینده بسیار بالاست، به تعبیر مقام معظم رهبری "فتنه گر و دشمن همیشه هست، امروز یک دشمن است، فردا یک دشمن دیگر است، پس فردا یک کس دیگر است، یک جور دیگر است،  یک ملت وقتی بیدار بود، آگاه بود، عازم بود، ایمان خودش را حفظ کرد، زنده بود، رویش داشت، با همه ی این معارضه ها با آسانی - که روز به روز آسانتر هم خواهد شد - ایستادگی می کند، دست و پنجه نرم می کند و بر همه ی این معارضه ها فائق می آید."

وی بر شناخت دشمن تاکید و خاطر نشان کرد: یکی از ترفندهای دشمن طراحی شیوه های نرم برای مدیریت وضعیت در شرایط بحران است تا از توسل به شیوه های سخت جلوگیری گردد زیرا بکارگیری شیوه های سخت در بحران وجاهت مردم سالارانه نظام را مخدوش می کند.

حسینی تاکید کرد: توجه و بیدارباش در مقابل برنامه ریزی های دشمن که همچنان در حال مطالعه نقاط قوت و ضعف نظام جمهوری اسلامی است تا از مهندسی فتنه مجدد پیشگیری شود، بسیار لازم و ضروری است.

استاد حوزه و دانشگاه درخصوص نقش حوزه های علمیه در انتقال مفاهیم ۹ دی گفت: بصیرت، اولویت اول جامعه اسلامی ست و پیچیدگی حوادث فتنه گون سال ۸۸ نشان داد که رمز عبور از حوادث سنگین فقط بصیرت است، حوزه های علمیه در بصیرت افزایی جامعه نقش موثری دارند.

وی ادامه داد: ضعف مفرط جبهه انقلاب در زمینه شبکه های اجتماعی و رسانه ای در شکل گیری جریان فتنه باید مورد توجه حوزه های علمیه واقع شود تا با تربیت نیروهای کارامد و خبره، تاکتیک ها و تکنیک های عملیات روانی در فضای مجازی را مدیریت کنند.

حسینی در پایان یادآور شد: شناخت جریان ها و چهره های سیاسی استحاله شده در درون نظام که در بزنگاه های فتنه گون ابزار دست دشمن قرار می گیرند، در حوزه های علمیه ضرورت دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha