جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
فاطمه محدثه

حوزه/ نشست سیاسی با موضوع «حوادث دوران چهل ساله انقلاب»، با حضور کادر، اساتید و طلاب، در مدرسه علمیه خواهران حضرت فاطمه محدثه(س) اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، آقای سیدرضا حجازی، در نشست سیاسی با موضوع «حوادث دوران چهل ساله انقلاب»، در مدرسه علمیه فاطمه محدثه(س) اصفهان، شناخت روش دشمنی دشمن و راه مقابله با روش دشمن را دو عنصر اصلی در دشمن شناسی برشمرد و گفت: شناخت این عناصر هم برای دشمن داخلی و  هم دشمن خارجی مؤثر است.

وی افزود: در عمر چهل ساله ی انقلاب(از سال 57 تا97) حدود شصت میلیون نفر از نسل جدید هستند که با  روش دشمن شناسی آشنا نیستند و با رویکرد انقلابی این مسئله که نوعی چالش و بحران محسوب می شود تهدید، توطئه و جنگ و فتنه را به دنبال خواهد داشت لذا لازم است طلاب روش دشمن شناسی را به این نسل آموزش دهند.

این کارشناس سیاسی به تقسیم سال های 57 تا 97 پرداخت و  بیان کرد: یک دوران شامل سال 57 تا سال 67 می شود که در این دوران مسائلی مانند کودتا، ترور و جنگ سخت رخ داد؛ که به عنوان نمونه می توان به کودتای آقای قطب زاده، کودتای سید کاظم شریعتمداری و کودتای پایگاه هوای نوژه و همچنین ترور شهید مطهری توسط گروهک فرقان و هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و انقلاب این دوران را با موفقیت پشت سر گذاشت.

حجازی، دوران دوم را شامل سال های 67 تا 78 دانست و تصریح کرد: در این دوران نیز حادثه ی کوی دانشگاه و تظاهرات اتفاق افتاد و ملت ایران در این دوران نیز مشکلات را با پیروزی پشت سر گذاشتند.

وی، فاصله ی سال های 78 تا 88 را دوران سوم خواند و گفت: در این دوران نیز که فتنه 88 رخ داد شامل سه مؤلفه طراحان داخلی و خارجی، بازیگران(سران فتنه) و بازی خوردگان می شود، در این فتنه کشور های عربستان، قطر، بحرین، امارات، اسرائیل و منافقین فتنه گران را از نظر مالی حمایت می کردند.

این کارشناس سیاسی به تبین مسائل این فتنه پرداخت و اظهار داشت: در این فتنه عده ای از دشمنان داخلی به دشمنان خارجی چراغ سبز نشان دادند و گفتند تحریم ها را بیشتر کنید، تا راه برای مذاکره هموار شود، از طرفی عده ای دیگر نیز تقلب را رمز عملیات می دانستند.

وی ادامه داد: در این فتنه خواص بی بصیرت نیز در دام فتنه گران افتادند و اگر نقش پررنگ و تأثیر گذار حضرت آقا نبود، دشمنان در پی طراحی فتنه جدیدی بودند.  

این کارشناس سیاسی در پایان به دوران چهارم که شامل سال های 88 تا 98 می شود، اشاره کرد و گفت: در سال آینده دو انتخابات مجلس در پیش خواهد بود و ملت باید هوشیار و گوش به فرمان رهبر  باشند چرا که طبق فرمایش ایشان ممکن است دشمن در سال آینده نقشه های شوم خود را که امسال نتوانست اجرا کند، عملی نماید.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha