جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام عبادی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: یک دلاّل چندین برابر یک کشاورز سود عایدش می شود و در پی آن گرانی بر جامعه تحمیل می گردد.

به گزارش خبرنگار«حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی، در دیدار با مسئولان سازمان جهاد کشاورزی استان، اظهار کرد: در این چهل سال، رشد کشاورزی که به نوبه‌ی خود ستون فقرات هر کشوری به خصوص کشور ایران اسلامی محسوب می شود، قابل انکار نیست.

وی با اشاره به اینکه زحمات زیادی چه در دوره جهاد سازندگی و چه در وزارت جهاد کشاورزی کشیده شده، افزود: بخش کشاورزی با همه‌ی توسعه ای که در این دوران پیدا کرده است، اما در بخش مدیریتی، نواقصی دارد که باید به فکر جبران آن برآمد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه سال هاست که جامعه و کشاورز از سوء مدیریت ها رنج می برند، خاطر نشان کرد: کشاورز یک سال زحمت می کشد اما بعد آن همه تولید، محصولش بر روی دستانش می ماند و به فروش نمی رسد، اگر چه این نابسامانی ها امروز دودش به چشم کشاورز می رود، اما سال بعد با تولید کمتر زیانش همه جامعه را در برمی گیرد، لذا باید با یک برآورد درست و حساب شده این نیازها تنظیم گردد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: باید برنامه مصرفی با یک نرخ عادلانه به کشاورزان اعلام گردد تا آن ها بر اساس همان نیازها تولید نمایند، و محصولش مطابق با نیاز جامعه تهیه و وارد بازار گردد.

وی گفت: متأسفانه به خاطر عدم ارائه طرح، یک دلال چندین برابر یک کشاورز سود عایدش می شود و در پی آن گرانی بر جامعه تحمیل می گردد.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه باید با ارائه یک طرح، کاری کنید که کشاورز سود محصولش را ببرد، ادامه داد: باید این مسائل را برطرف کنیم تا نه زحمت کشاورز از بین برود و نه کالاها چند برابر قیمت واقعی خود به فروش برسند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه تهیه آب مورد نیاز کشاورز باید توسط وزارت جهاد کشاورزی تأمین گردد، گفت: دولت باید در این خصوص به مجلس لایحه ای ارائه کند تا از طریق نمایندگان دنبال و اگر در قانون مشکلی وجود دارد آن را نیز اصلاح کنند.

وی مطرح کرد: آنچه امروز در جامعه نمود بیشتری دارد این است که نیازهای مردم و حق کشاورز ضایع، و سوء استفاده های دلال ها افزایش پیدا کرده، هنگامی که یک مسئول وزارت خانه با ملت سخن می گوید باعث می شود تا مردم به وی اعتماد نکرده و سخنانش را باور نکنند.

امام جمعه بیرجند عنوان داشت: تولید، تهیه و توزیع محصولات مورد نیاز جامعه باید به گونه ای باشد که اعتماد مردم جلب شود و وی بتواند برای مخارج زندگی خود برنامه ریزی کند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی یادآور شد: زحمت های زیادی در این خصوص کشیده می شود، اما تشکیلات، تضمینات و بازار جدیدی متناسب با نیاز مردم باید ایجاد گردد تا جلوی سوء استفاده برخی ها گرفته شود.

وی با بیان اینکه شما می توانید به کشاورزان و مردم جهات دهید و اکنون باید وارد این مرحله شوید، افزود: اقدامات و پیشرفت های کنونی به هیچ عنوان قابل قیاس با دوران گذشته نیست، اما این همه زحمت و تلاش باید مدیریت شود که متأسفانه وجود ندارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تأکید کرد: ما منتظر طرحی هستیم که توسط مهندسان کشاورزی خراسان جنوبی نوشته و به وزارت خانه ارسال گردد، طرحی که در سطح کشور قابل قبول باشد و مشکلات را حل کند.

انتهای پیام/ط

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha