جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
غلامی

حوزه/ محمد غلامی گفت: در سال ۹۷حدود ۷۰ درصد ثروت ایرانیان با مکانیزم خلق پول به بانک منتقل شده و در حقیقت سوخت شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، محمد غلامی پیش از ظهر امروز در نشست علمی که با موضوع «پولطلا، پول خلقت، تورم گریز و تحریم ناپذیر»، اظهار کرد: طبق قانون پولی وبانکی کشور ماده ۱ بند ب که در سال ۹۶ هم ویرایش شده، دولت متعهد شده ارزش هر یک کیلو طلای خالص معادل ۱۰هزارتومان یا ۱۰۰هزار ریال باشد و این درحالی است که الان قیمت یک کیلو طلا ۴۰۰میلیون تومان است که ۴۰ هزار برابر این تعهد زیرپا گذاشته شده، این اتفاق با خلق پول ایجاد شده و ارزش پول ما کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه مجموع نقدینگی در مرداد ۹۷، ۱هزارو۶۴۶ میلیارد تومان است، افزود: هرسال طبق گفته مسئولان بانک مرکزی ۲۰تا۲۵ درصد نقدینگی اضافه می کنند.

دبیرکارگروه معیشت موسسه تحقیقات راهبردی تمدن اسلامی تصریح کرد: این قضیه فقط در بحث ریال رخ نداده است، بلکه در جهان، سیستم پولی به صورت یک هرم عمل می کند که در راس آنها بانک مرکزی آمریکا است و دیگر کشورها در طبقات پایینی هرم قرار می گیرند.

وی افزود: در طراحی این هرم، انتقال ثروت را به صورت جهانی به بانک آمریکا انجام گرفته، در سال ۹۷حدود ۷۰ درصد ثروت ایرانیان با مکانیزم خلق پول به بانک منتقل شده و در حقیقت سوخت شده است.

غلامی اذعان کرد: راهکار اینکه ایران زیر بار این ذلت نرفته و سرمایه خود را ازدست ندهد، این بوده که از پول اعتباری به سمت پول ثابت برود، یعنی پولطلا، وقتی مبنای پول، طلا شد، دیگر هیچ تغییری نسبت به نوسانات ارز و دلار نمی کند؛ زیرا  از ۱۴۰۰سال پیش معادله طلا تا به امروز تقریبا ثابت مانده است.

وی با بیان این که حدود ۱۵ درصد ذخایر طلای بانک‌ مرکزی امکان جابجایی ریال با پولطلا در جامعه و کشور است، گفت: تحریم طلا امکان پذیری نیست، لذا در FATF تاکید شده مبادله طلا توسط ایران پولشویی است، لذا قصد بستن آن را دارد، چون می خواهد ایران را تحریم کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha