شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجتی پور

حوزه/ حجتی پور با بیان اینکه اخیراً تفاهم نامه ای با حوزه علمیه قم در خصوص ارشاد زندانیان تکفیری بسته شد، گفت: بناست در تمام زندان‌هایی که زندانیانی با عقاید تکفیری و وهابی حضور دارند، ارشادات لازم در این حوزه انجام شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، ابوالفضل حجتی پور، معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندانهای کشور امروز در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی، اظهار داشت: مردم نگاه ساده ای نسبت به زندان دارند و آن همان بحث مجازات در یک مکان مخصوص و با دیوارهای بلند است.

وی بیان داشت: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی اقدام‌های خاصی در زندان صورت می‌گیرد که تفاوت عمده زندانبانی این نظام با دنیا بر همین اقدامات اصلاحی و تربیتی خلاصه می‌شود.

حجتی پور با اشاره به برگزاری آموزش‌های مختلف رایج در کشور برای زندانیان و نیز آموزش‌های عقیدتی، احکام و سبک زندگی در زندان های کشور، گفت: با در اختیار داشتن قریب به یک هزار امام جماعت ثابت در زندان‌ها و  برگزاری سه وعده نماز جماعت در جاهایی که امکان دارد، گام مثبتی در راستای آموزش های مذهبی برداشته شده است.

وی با بیان اینکه زندان در طول 11 سال، موفق به کسب رتبه برتر از ستاد اقامه نماز کشور شد و امسال هم دستگاه برتر در این زمینه معرفی شد، یادآور شد: یک نهضت قرآنی در زندان‌های جمهوری اسلامی ایران مطرح شده که در سال‌های قبل هم به‌صورت فعالیت قرانی انجام می‌شده است.

معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندانهای کشور اضافه کرد: ضمن اینکه روخوانی قرآن در همه بندهای زندان‌های کشور متداول است، در حال حاضر اسامی حدود 11 هزار نفر در سامانه اوقاف برای حفظ قرآن و سایر رشته‌های قرآنی ثبت است.

حجتی پور با بیان اینکه اخیراً تفاهم نامه ای با حوزه علمیه قم در خصوص ارشاد زندانیان تکفیری بسته شد، گفت: بناست در تمام زندان‌هایی که زندانیانی با عقاید تکفیری و وهابی حضور دارند، ارشادات لازم در این حوزه انجام شود.

معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندانهای کشور خاطرنشان کرد: مهم‌تر از همه کاهش آسیب‌های اجتماعی که مورد تأکید رهبری بوده در بحث اعتیاد، طلاق و مفاسد اخلاقی در جامعه وجود دارد سازمان زندان‌ها تنها سازمانی بوده که در شورای اجتماعی کشور، حائز رتبه برتر در اجرای برنامه‌های ستاد کاهش آسیب شده است..

انتهای پیام/م

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha