پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مانور زلزله

حوزه/ در راستای آموزش‎هاي ايمني و زلزله در میان طلاب، مانور زلزله در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) شهرستان رباط کریم برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین نقی مهدویخواه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با اعلام این خبر گفت: به منظور توسعه و ارتقاء آموزشهاي ايمني و زلزله در میان طلاب با همکاری جمعیت هلال احمر استان تهران، مانور زلزله در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) شهرستان رباط کریم با حضور بیش از 40 نفر از طلاب این مدرسه برگزار شد.

معاون امور طلاب حوزه علمیه تهران بیان داشت: این مانور با اجرای عملیاتی از جمله نواختن آژیر مانور زلزله، پناه‌گیری طلاب در داخل و محوطه بیرونی ساختمان حوزه علمیه، اعزام تیم پیشرو، خروج ایمن طلاب، امدادرسانی به حادثه‌دیدگان احتمالی و انجام عملیات نجات توسط سگهای تیم آنست، صعود و فرود توسط تیم نجات از ارتفاع، اطفای حریق، پیدا کردن مصدوم فرضی، درمان سرپایی مصدومان، انتقال مصدومان و برپایی اسکان اضطراری برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین مهدویخواه در پایان با اشاره به لزوم مهارت آموزی طلاب و روحانیون در مدیریت بحران، گفت: ضرورت دارد که طلاب و روحانیون با مهارت های مقدماتی و اولیه مدیریت بحران، در راستای پیشگیری از وقوع آسیب در حوادث و بلایای طبیعی آشنایی های لازم و کامل را کسب کنند.

وی افزود: دومین مرحله مانور زلزله به زودی در مدرسه علمیه شهرستان دماوند برگزار خواهد شد. 313/42

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha