شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مجید مظفری

حوزه/ بازیگر سینما و تلویزیون گفت: هر از گاهی شنیده می‌شود که برخی از بازیگران از وجود بی‌اخلاقی در سینما اظهار گلایه می‌کنند، من با این دست انتقادات موافق نیستم، چون معتقدم هنر به ذاته امری شریف است و اگر هم در این زمینه برخی بی‌اخلاقی‌ها وجود داشته باشد، دلیلش به خود آن بازیگر بر می‌گردد.

مجید مظفری، بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرگزاری«حوزه»، با بیان این‌که پیرامون برخی مسائل اخلاقی در سینما تحریفاتی صورت می‌گیرد، گفت: هر از گاهی شنیده می‌شود که برخی از بازیگران از وجود بی‌اخلاقی در سینما اظهار گلایه می‌کنند، من با این دست انتقادات موافق نیستم، چون معتقدم هنر به ذاته امری شریف است و اگر هم در این زمینه برخی بی‌اخلاقی‌ها وجود داشته باشد، دلیلش به خود آن بازیگر بر می‌گردد.

وی افزود: اگر هنرمند در رابطه‌های خود به گونه‌ای عمل کند که ارزش‌های دینی و اسلامی در آن خصیصه اصلی باشد، دیگر هیچ فردی به خود اجازه نخواهد داد که به فرد مورد نظر بی‌احترامی کند، اما وقتی بازیگری به بسیاری از ارزش‌های دینی و عرفی بی‌توجهی می‌کند، چگونه انتظار دارد حرمت وی پشت دوربین پاس داشته شود.

بازیگر فیلم «جنگ نفت‌کش‌ها» ادامه داد: برای توضیح اینکه حفظ ارزش‌ها به کرامت خود بازیگر مربوط می‌شود، از هم‌نسلان خود مثال می‌زنم. در زمان ما(دهه ۶۰) هیچ گاه شنیده نشده که بازیگری را به دلایل اخلاقی بازداشت و بازخواست کنند؛ چرا که هنرمندان در آن زمان با انگیزه‌های هنری به سینما ورود می‌کردند، برخلاف امروز که برخی از جوانان تنها برای کسب شهرت وارد سینما می‌شوند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون با رفتارهای غیراخلاقی حین بازی در فیلم‌ها مواجه شده است؟ گفت: من به شخصه چیزی ندیدم که بخواهم بیان کنم، البته اگر فردی هم بوده که به صورت کلامی به اخلاقیات پایبند نبوده، از سوی دیگر هنرمندان طرد شده است.

مظفری در انتهای سخنان خود تصریح کرد: هنر عرصه‌ای مقدس و پاک است و از این رو برای ورود به آن هم باید اندیشه و هدف خوب داشت؛ با این توضیح باید برای ورود به این حوزه شرایطی وجود داشته باشد تا هر فردی نتواند تنها برای کسب شهرت و منافع مادی به این عرصه ورود کند. در این شرایط مطمئن باشید بسیاری از آلودگی‌ها از بین خواهد رفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha