پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سیستم آموزشی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین معزالدینی با انتقاد از سیستم آموزشی کشور گفت: سیستم آموزشی کشور ناکارآمد و نیازمند تغییرات اساسی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از یزد، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن معزالدینی، امام جمعه موقت یزد، امروز در آیین یک صدمین سال تأسیس مراکز تربیت ‌معلم در ایران و هشتادمین سال تأسیس آن در یزد با انتقاد از سیستم آموزشی کشور گفت: این سیستم آموزشی ناکارآمد است و فقط به دانش آموزان خواندن، حفظ کردن و نمره گرفتن را آموزش می دهد.

وی با بیان اینکه معلمان الگوی دانش آموزان هستند، تصریح کرد: دانش آموزان از معلمین خود الگو می گیرند و هر رفتاری که انجام می دهند سبب می شود که آنها نیز از معلمین الگو بگیرند.

حجت الاسلام والمسلمین معزالدینی اضافه کرد: اگر معلم در کلاس درس رفتار شایسته ای انجام دهد، دانش آموزان هم همان کار را انجام می دهد و یا بر عکس، بنابراین رفتار معلم باید به شکلی شایسته باشد تا آنها نیز انسان های برجسته و با اخلاقی در خانواده و جامعه خود باشند.

امام جمعه موقت یزد با اشاره به اینکه تربیت و معلم دو مقوله بسیار مهم و ظریف هستند، گفت: معلمین باید انسان هایی تربیت شوند که توجهشان در کنار آموزش به مباحث دیگر نیز باشد.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha